توسعه فعالیت‌های صنایع دستی در منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13874
ساعت 13:59 دوشنبه 16 خرداد 1390

مدیر کل امور بازرگانی معاونت صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از فعالیت‌های صنایع دستی در منطقه آزاد قشم خبرداد.

به گزارش بنا (bena)«احمد بالان» در این رابطه گفت: با اجرای تفاهم نامه همکاری معاونت صنایع دستی با سازمان منطقه آزاد قشم، فرصت‌های تازه‌ای برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی ایجاد می‌شود.

او با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه و جشنواره معرفی منسوجات، البسه محلی و زیورآلات سنتی در نیمه دوم بهمن‌ماه نخستین مصوبه این هم‌اندیشی بود، اظهار داشت: اجرای این طرح با مشارکت اتحادیه و بخش خصوصی برعهده منطقه آزاد قشم است و معاونت صنایع‌دستی هماهنگی‌های لازم را برای حضور صنعتگران انجام می‌دهد.

مدیرکل امور بازرگانی معاونت صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ‌تهیه و توزیع بسته‌های تبلیغاتی برای ترویج اقلام صنایع‌دستی با همکاری اتحادیه و مدیریت منطقه آزاد قشم نیز مورد تأکید قرار گرفت.

بالان اضافه کرد: با توجه به توافق‌نامه این معاونت با منطقه آزاد قشم، اعتبارات لازم برای راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی نیز پیش ‌بینی و مقرر شد هماهنگی‌های لازم از سوی منطقه آزاد قشم انجام شود.

این مقام مسوول بیان داشت: برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی بومی و محلی برای کارآموزان و تربیت مربی با در نظر گرفتن زمان، مکان، رشته، سطح و تعداد دوره نیز مورد توافق طرفین قرارگرفت و قرار شد معاونت صنایع‌دستی همکاری لازم برای معرفی استادکار و مربی رشته‌های غیربومی را در دستور کار قرار دهد.

او خاطرنشان کرد: ‌راه‌اندازی صندوق ویژه هنرمندان زن در منطقه آزاد قشم با همکاری شورای روستا‌ها از دیگر مصوبات این نشست بود و مقرر شد با هماهنگی استانداری و سایر ادارات ذیربط، منطقه آزاد قشم اقدام به ایجاد این صندوق کند و معاونت صنایع‌دستی نیز هماهنگی‌ لازم برای اجرای این طرح را برعهده گیرد.

202

شناسه خبری: 13874

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو