۲۰۰ راهکار برای وفادار کردن میهمانان هتل

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13854
ساعت 13:30 دوشنبه 16 خرداد 1390
ناصر عبدالله زاده - بدنبال اجرای نظام پیشنهاد‌ها برای اولین بار درهتل ۵ستاره پارسیان استقلال از سوی روابط عمومی هتل، مجموعاً ۲۷ نفر ازکارکنان با بیش از ۲۰۰ پیشنهاد در این فراخوان سازمانی مشارکت کردند.


بعد از انتصاب احمد مولوی به سمت مدیر عامل این هتل ۵ ستاره و تأکید ایشان مبنی بر ضرورت مشارکت همه کارکنان در اداره بهینه این مجموعه اقامتی و پذیرایی، اجرای نظام پیشنهاد‌ها بعنوان یکی ازموثر‌ترین ابزارهای مشارکت پرسنل در ساختار مدیریتی، با طرح این سوال که «برای وفادار کردن میهمانان به هتل چه باید کرد؟» از سوی روابط عمومی مجموعه آغاز شد.

با اتمام مهلت تعیین شده یکماهه مجموعاً ۲۷ نفر از کارکنان با بیش از۲۰۰ پیشنهاد برای وفادار کردن میهمانان به هتل در این فراخوان شرکت کردند که اجرایی کردن آن‌ها هم اینک در دستور کار قرار دارد.

 شناسایی انتظارات، سلایق و علایق مشتریان وبرآورده کردن آن‌ها، طراحی خدمات بر اساس نیاز و انتظارات مشتریان، اجرای دوره‌های آموزشی مداوم برای پرسنل در راستای مشتری مداری و وفادار کردن میهمانان، پیگیری سریع انتقادات میهمانان و اطلاع به ایشان بعد از رفع مشکل، ایجاد واحدی در هتل با عنوان واحد استقبال و بدرقه میهمانان، طراحی دایرکتوری حاوی همه خدمات هتل و قراردادن آن در اتاق‌ها جهت تسسهیل در استفاده میهمان از خدمات هتل، طراحی و ایجاد مکانی برای تفریح و سرگرمی کودکان و بزرگسالان میهمان هتل، طراحی پیست دوچرخه سواری برای اوقات فراغت میهمانان با توجه به فضای مناسب موجود در هتل، اعمال تخفیف برای میهمان دائمی هتل قبل از اینکه میهمان درخواست نماید، ارائه خدمات ترانسفر رایگان به میهمانان حداقل هنگام ورود و خروج ایشان، تسریع در ارائه خدمات به میهمانان، استفاده از پرسنل خوش برخورد، آراسته و مسلط به زبانهای خارجی در مشاغل خاص مانند پذیرش، رستوران‌ها، روم سرویس و دیگر بخش‌هایی که با میهمانان برخورد مستقیم دارند، تغییر دکوراسیون لابی هتل و رستوران‌ها در فاصله‌های زمانی مشخص با هدف ایجاد جذابیت بیشتر برای میهمانان، ارسال پیام‌های تبریک برای میهمانان هتل به مناسبت سالگرد تولد، سالگرد ازدواج و... حتی زمانهایی که در هتل هم حضور ندارند، طراحی تورهای تفریحی و سیاحتی نیم روزه با تسهیلات ویژه برای میهمانان علاقمند، استفاده از نظرات میهمانان برای بهبود کیفیت خدمات هتل، تقویت روحیه وفاق سازمانی در بین پرسنل و تشویق آن‌ها به رعایت مداوم حقوق میهمانان و ده‌ها موارد دیگر از جمله پیشنهادهای ارائه شده از سوی شرکت کنندگان در این فراخوان بود.

 هتل پارسیان استقلال انتخاب ۵ شرکت کننده بر‌تر این فراخوان و تقدیر ازآنان و نیز تداوم اجرای این طرح از جمله مصوبات کمیته نظام پیشنهادهای هتل پارسیان استقلال بوده است.

گفتنی است که نظام پیشنهاد‌ها تکنیکی است که از طریق آن می‌توان به یافته‌های ذهنی و اندیشه سرمایه‌های انسانی درحل مسائل و نیز راه حل‌های بهینه در راستای فرهنگ تغییرو بهسازی مستمرسازمان دست یافت.
* مدیر روابط عمومی هتل پارسیان استقلال
 

شناسه خبری: 13854

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو