تصویر و رنگ هنر دست آذربایجان شرقی در دل پایتخت نقش می‌بندد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13834
ساعت 12:54 دوشنبه 16 خرداد 1390
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از نمایش نقش و رنگ هنرهای سنتی و صنایع دستی آذربایجان در نمایشگاه صنایع دستی ملی و سراسری تهران خبر داد.

به گزارش بنا (bena) به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی ضمن اعلام خبر فوق افزود: در تاریخ ۲۱ خرداد ماه همزمان با روز جهانی صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی در مصلای تهران برگزار می‌شود و هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این نمایشگاه هنر اصیل خود را عرضه می‌کنند.

او با اشاره به ارزش و اهمیت صنایع دستی اظهار کرد: صنایع دستی آذربایجان یکی از ارزشمند‌ترین میراث فرهنگی منطقه به حساب می‌آید و به جرات می‌توان گفت که این گنجینه یکی از هدف‌های گردشگری و جذب گردشگران به شمار می‌رود.

محمدی گفت: در نمایشگاه صنایع دستی تهران هنرمندان آذربایجانی در رشته‌های فرش هنری، گلیم میانه، سرامیک هنری، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، شیشه، سراجی سنتی، گلیم ورنی، ریزه کاری چوب و زیور آلات سنتیو بسیاری دیگر از هنرهای بومی منطقه هنر خود را به نمایش خواهند گذاشت.

گفتنی است این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۷ خرداد در محل مصلای تهران با حضور هنرمندان صنایع دستی از سراسر کشور برگزار خواهد شد.202

شناسه خبری: 13834

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو