آتشفشان گريمسوتن جاذبه جديد گردشگري ايسلند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13756
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
فوران‌هاي آتشفشاني کوه «گريمسوتن» ايسلند، منجر به رنوق صنعت گردشگري آتشفشان در اين کشور شد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ايزي دستينيشن،‌ فوران‌هاي آتشفشان «گريمسوتن» ايسلند باعث شد تا برخلاف ديگر کشورها، تورهاي آتشفشان گردي در اين کشور رونق گرفته و صنعت گردشگري ايسلند ارتقا يابد.

گردشگري ايسلند در حالي روند رو به رشدي را در اين روزها تجربه مي‌کند که تنها چند روز پيش و با فعال شدن آتشفشان «گريمسوتن»، آينده‌اي بد و مبهم را براي خود پيش‌بيني مي‌کرد.

ابرهاي خاکستري به وجود آمده از اين گدازه‌ها به گونه‌اي آسمان ايسلند و اروپا را پوشاند که بسياري از تورگردانان، شرايط موجود را بحراني براي فصل پرگردشگر اين کشور پيش‌بيني کرده و بسياري از فرودگاه‌ها نيز برنامه‌هاي پروازي خود را لغو کرده بودند.

با اين وجود برخي از کارشناسان با اشاره به اينکه مشکلات به وجود آمده کوتاه مدت خواهد بود معتقد بودند اين فوران‌ها در دراز مدت آثاري مثبت براي گردشگري اين کشور به همراه خواهد داشت.

به گفته برخي فعالان خوش‌بين صنعت گردشگري، آتشفشات «گريمسوتن» نيز همچون آتشفشان سال گذشته ايسلند، پس از تاثيري کوتاه مدت بر صنعت مسافرت جهان، به مرکزي گردشگري براي ايسلند تبديل و در نقشه گردشگري جهان ثبت خواهد شد.

در حال حاضر، با توجه به فروکش کردن فوران‌هاي آتشفشاني، هنوز هم گردشگران بسياري براي ديدن آخرين دودهاي بيرون آمده از آتشفشان به اين منطقه مسافرت مي‌کنند. تورگردان‌ها اگرچه گردشگران را از نزديک شدن به دهانه آتشفشان بازمي‌دارند اما در نزديکي‌هاي کوه جايگاه‌هايي قرار دارد که بهترين مکان براي مشاهده اين منطقه خطرناک و زيبا است.
109

شناسه خبری: 13756

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو