همکاري مشترک چين، کره و ژاپن در توسعه صنعت گردشگري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13727
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
وزراي گردشگري سه کشور «چين»، «کره» و «ژاپن» در نشستي مشترک، موافقت خود را با پيگيري رويدادهايي که آثاري منفي بر صنعت گردشگري جهان داشته اند، اعلام کردند.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ايتوربو نيوز،‌ در اين نشست سه جانبه که در شهر «پيونگ چانگ» کره جنوبي برگزار شد، سه کشور آثار تخريبي حاصل از حواثي همچون فاجعه اتمي و انتشار بيماري‌هاي صعب العلاج بر صنعت گردشگري را مورد بررسي قرار دادند.

در اين نشست، سه کشور همچنين بر همکاري بخش‌هاي عمومي و خصوصي سه منطقه و ايجاد فضايي براي برطرف کردن تاثير زلزله و سونامي يازدهم مارس و انفجار نيروگاه هسته‌اي ژاپن تاکيد کرده و راه حل‌هايي را نيز براي بازگرداندن گردشگر به ژاپن ارائه دادند.

در ادامه اين تفاهم نامه، سه کشور براساس نظري مشترک مصمم شدند تا همکاري گسترده‌اي در ارايه اطلاعات درست مرتبط با حوادث طبيعي و برپايي برنامه‌هاي ويژه براي توسعه صنعت گردشگري داشته باشند.

مديريت صحيح بحران و کاهش خسارات به وجود آمده از بلايايي طبيعي، بيماري و تروريسم از ديگر مفاد مندرج دراين تفاهم نامه سه جانبه بوده است.

گفتني است پيش از اين نيز اين سه کشور، براساس تفاهم‌نامه‌اي مشترک، تبادل 26 ميليون گردشگر تا سال 2015 را مطرح کرده بودند.
109

شناسه خبری: 13727

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو