چين در جايگاه نخست گردشگري جهان قرار مي‌گيرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13687
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
پيش‌بيني‌ها حاکي از آن است که چين تا چند سال آينده به قطب اصلي گردشگري جهان تبديل شده و رتبه نخست را در بخش جذب و ارسال گردشگر به خود اختصاص خواهد داد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ايزي دستينيشن،‌ براساس آمار سازمان جهاني جهانگردي، چين درحال حاضر با پشت سر گذاشتن اسپانيا در رده سوم جاذبه‌هاي برتر گردشگري جهان قرار گرفته و جايگاه دومي ايالات متحده آمريکا را نيز متزلزل ساخته است.

علاوه بر آن سازمان جهاني جهانگردي پيش‌بيني کرده است، چين به زودي با عبور از آمريکا، موقعيت فرانسه را نيز به خطر انداخته و تبديل به نخستين مقصد گردشگري جهان خواهد شد.

گذشته از توانايي‌هاي بالاي چين در جذب گردشگر، اين کشور در صادرات گردشگر نيز رشدي سريع را در پيش گرفته و به ميانگين رشدي 20 درصدي در سال دست پيدا کرده است. سهم چين از اعزام گردشگر در سال گذشته 58 ميليون نفر بوده که انتظار مي‌رود اين رقم در سال جديد افزايش يابد.

ويژگي‌هايي اينچنين باعث شده است تا کشورها، سرمايه‌گذاري گسترده‌اي در جذب گردشگران چيني کرده و به بازار متمول چين روي آورند. کشورهايي همچون «فيليپين»، «استراليا» و «سوييس» آينده گردشگري خود را با تمرکز روي گردشگران چيني تنظيم کرده اند.

امروزه هتلداران سراسر جهان، تلاش زيادي براي مسلط کردن پرسنل و نيروي کاري خود به زبان چيني مي‌کنند تا در ارتباط با گردشگران چيني، مشکلي نداشته باشند.

اين فعاليت‌ها به روشني نشان مي‌دهد که چين به زودي سلطان گردشگري جهان خواهد شد.
109

شناسه خبری: 13687

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو