دلار گران، بلاي جان گردشگري استراليا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13600
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
افزايش ارزش دلار استراليا در مقابل ديگر ارزهاي رايج و اصلي، ضرري 10 ميليار دلاري را براي صنعت گردشگري اين کشور به همراه خواهد داشت.

به گزارش بنا (bena) وبه نقل از تراول‌ديلي‌نيوز، کارشناسان حاضر در اجلاس گردشگري و حمل ونقل با اشاره به اين موضوع اعلام کردند، دلار گران مطمئنا به روند روبه رشد صنعت گردشگري در سال‌هاي آينده لطمه‌اي جدي وارد خواهد کرد.

کارشناسان هشدار دادند، درصورت تدوام گراني دلار استراليا طي چند سال آينده، شمار گردشگران خروجي اين کشور از گردشگران ورودي آن فزوني خواهد گرفت و اين به معني خروج ارز و ثروت از استراليا خواهد بود.

پيش‌بيني‌ها حاکي از آن است که در فاصله سال‌هاي 2011 تا 2020، شمار گردشگراني که از استراليا خارج مي‌شوند بيش از 19 ميليون نفر بيشتر از گردشگراني است که به اين کشور مسافرت خواهند کرد.

فعالان حوزه گردشگري معتقدند، درصورت تداوم گران‌شدن دلار استراليا گردشگران کمتري به اين کشور مسافرت کرده و همچنين از مدت زمان اقامت آن‌ها نيز کاسته خواهد شد. اين روند برگردشگري اين کشور آسيب رسانده و در نتيجه منجر به بيکار شدن جمعيت قابل ملاحظه‌اي از مردم استراليا خواهد شد.

علاوه بر آن، گردشگري داخلي نيز دچار آسيب مي‌شود زيرا تمايل به خروج از کشور بيشتر از کشورگردي شده و فشاري بيشتر بر صنعت گردشگري وارد مي‌شود.

کارشناسان معتقدند براي به حداقل رساندن خسارت‌ها راهکارهايي نيز مي‌توان در نظر گرفت که از آن جمله، تسهيل صدور رودايد براي دانشجويان و تامين مالي بازاراهي داخلي خواهد بود.
109

شناسه خبری: 13600

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو