شناخت علمي صنعت نوين هتل داري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1354
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
نشست کميسيون گردشگري اتاق ايران با هدف شناخت علمي صنعت نوين هتل‌داري و بررسي تأثير تحولات بين‌الملل بر آن با توجه به برگزاري «همايش بين‌المللي هتل‌داري در هزاره سوم» برگزار شد.

به گزارش "بنا" (bena) به نقل از روابط عمومي اتاق ايران، «ناصر عندليب» رئيس ستاد همايش بين‌المللي هتل‌داري در هزاره سوم که از تاريخ اول تا دوم اسفند ماه سال جاري در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي کيش برگزار خواهد شد، تصريح کرد: اتاق بازرگاني به عنوان پارلمان بخش خصوصي تا‌کنون، جايگاه شايسته‌اي در صنعت گردشگري و خدمات وابسته نداشته است.

وي با بيان اين‌که «اين مهم دلايل متعددي دارد، خواستار بررسي جدي جايگاه اتاق بازرگاني در صنعت گردشگري شد.

وي افزود: از سال گذشته در حوزه هتل‌داري که وابسته به صنعت گردشگري و از مهمترين بخش‌ها است، قصد آغاز حرکتي جدي را در کشور داشتيم که حرکتي نوين باشد و هدف اين بود که جريانات و مهمترين روندهاي هتل‌هاي دنيا را به اطلاع هتل‌داران کشورمان برسانيم.

وي گفت: استفاده از فن‌آوري‌هاي جديد از جمله: نانو، ذخيره انرژي، اتوماسيون، کاهش نيروي انساني با مکانيزه کردن هتل‌ها در جهان و نيز تحول در روند ساخت هتل‌ها که از جمله مهم‌ترين اتفاقات رخ داده در اداره هتل‌ها در هزاره سوم و آغاز قرن بيست و يکم ميلادي هستند، از محورهاي مورد نظر جهت بررسي در اين همايش است.

عندليب افزود: ارتقاي سطح کيفيت هتل‌ها از ديگر مسائل قابل توجه در صنعت هتل‌داري است. ساير کشورها حتي هتل‌هاي پنج ستاره ايران را قبول ندارند و معتقدند هتل‌هاي ما از نظر کيفيت و خدمات در سطح مطلوبي قرار ندارد.

وي با اشاره به انتخاب کيش به عنوان «پايلوت گردشگري در کشور» گفت: در اين همايش از شش استاد برجسته حوزه گردشگري دعوت شده است که در مباحثي از جمله: موضوع «استاندار‌سازي» و «زير ساخت‌هاي هتل‌سازي» اظهار نظر خواهند کرد.

عندليب از اتاق بازرگاني خواست تا در برگزاري اين همايش، همکاري‌هاي لازم را به عمل آورد تا نمايشگاه اين همايش و کارگاه‌هاي آموزشي جانبي آن نقش موثري در توسعه صنعت هتل‌داري کشور ايفا کنند.

وي از اتاق بازرگاني خواست تا درباره جلب نظرات صنايع وابسته به اتاق و حضور نمايندگاني از اتاق در کميته علمي يا شوراي سياست‌گذاري همايش و ترغيب جامعه هتل‌داران مرتبط با اتاق بازرگاني به شرکت در اين همايش، همکاري هاي لازم را با ستاد برگزاري همايش به عمل آورند.

عندليب با اشاره به برخي مشکلات موجود در حوزه گردشگري و ميراث فرهنگي افزود: براي برگزاري اين همايش اهداف مختلفي داريم و يکي از مهمترين اين اهداف اين است که به هتل‌داران کشور خود بگوييم که با وجود مشکلات موجود در اين حوزه، چه بايد بکنند.

وي «آموزش راه‌هاي افزايش درآمد و کاهش هزينه براي کسب سود بيشتر» را از ديگر اهداف برپايي همايش مذکور خواند و گفت: سعي ما بر کاربردي بودن اين همايش به نفع بخش خصوصي است.

وي پيشنهاد داد نماينده‌اي از اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در کميته‌هاي علمي، اجرايي و شوراي سيايت‌گذاري اين همايش حضور داشته باشند و اعضاي کميسيون گردشگري اتاق هم در اين همايش شرکت کنند.

وي همچنين تأکيد کرد: بايد يک ساختار قوي در اتاق وجود داشته باشد که خروجي‌هاي کميسيون را پيگيري کرده و مورد توجه قرار دهند.

« سيد مرتضي بقايي» نايب رئيس کميسيون گردشگري اتاق ايران هم با تأکيد بر ضرورت «آموزش فرهنگ هتل‌داري در کشور»، گفت: در حال حاضر وضعيت هتل‌داري ايران به عنوان کشوري تاريخ‌ساز و با قدمت دو هزار ساله، مطلوب نيست و خارجي‌ها حتي از هتل‌هاي پنج ستاره ايران انتقاد کرده و آن‌ها را در حد دو ستاره مي دانند.

وي پيشنهاد داد کميسيون گردشگري اتاق بازرگاني ايران براي پيشرفت هتل‌داري برنامه‌ علمي و کاربردي ارائه دهد.

بقايي يادآور شد: کميسيون گردشگري قصد داشت هر چند ماه يک بار سمينار و يا همايشي براي حمايت از گردشگري يا توسعه سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري برگزار کند، اما تاکنون به دليل عدم حمايت و نداشتن بودجه کافي موفق نشده‌ايم.

«افشين صفا» نايب رئيس کميسيون گردشگري اتاق کرمان نيز با طرح اين پرسش که «هدف همايش گردشگري در کيش با توجه به جامعه فعلي ما چيست؟، پيشنهاد داد از هتل‌داران خارجي دعوت شود براي سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري و هتل‌داري کشور فعالانه عمل کنند.

وي گفت: با شرايط فعلي، اگر هتل‌هاي امروزي بخواهند به روز شوند، بايد هزينه کنند، اما متأسفانه نمي توانند.

به گفته وي ساختار گردشگري کشور در زمينه تورها با رويکرد به گردشگري فرهنگي است که امکانات سنتي را بيشتر مي پسندد تا هتل‌هاي مدرن امروزي.

وي با تأکيد بر ضرورت تقويت حلقه گردشگري در راستاي ارتقاي هتل‌ها به استاندارد معقول، اذعان کرد: قيمت اتاق‌هاي هتل‌هاي ايران نسبت به ساير کشورهاي همسايه بالا است، اما نظام منسجمي در اين بخش حاکم نيست و اختلاف بين هتل‌داران مشکلاتي را در اين صنعت ايجاد کرده است.

وي توصيه کرد از هتل‌داران کشور در اين همايش دعوت شود تا بالا بودن قيمت‌هاي هتل‌ها به آن‌ها تفهيم شود.
200/

شناسه خبری: 1354

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو