موج تازه‌اي از اعتراضات، يونان را دربر مي‌گيرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13533
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
پس از اعلام دو اتحاديه گردشگري يونان به برگزاري اعتصاب‌هاي تازه در سطح شهر، بحراني جديد صنعت گردشگري اين کشور را در بر گرفت.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ايزي دستينيشن،‌ کارشناسان اعلام کردند، اعتصاب‌هاي کنوني که از سوي اتحاديه‌هاي مسافرتي يونان برنامه‌ريزي شده اند، صنعت گردشگري اين کشور را به چالشي مشابه با سال قبل وارد خواهند کرد.

گزارش‌ها حاکي از آن است که اتحاديه‌هاي مسافرتي از قوانين مالياتي و خصوصي سازي موصب دولت اين کشور ناراضي بوده و اعلام کردند در صورت عدم تغيير اين قوانين،‌ دست به اعتراضات سريالي خواهند زد که اولين بخش آن در فصل پرگردشگر ژوئن برپا خواهد شد.

به گفته معترضان، تصميمات اخير دولت در موضوع شدت بخشيدن به قانون رياضت اقتصادي، مخالف خواسته‌هاي اتحاديه‌هاي مسافرتي بوده و در صورت تداوم، منجر به شکل‌گيري اعتصاب‌هايي مشابه با رويدادهاي سال گذشته خواهد شد.

گفتني است، اعتصاب‌ها و درگيري‌هاي به وجود آمده در خيابان‌هاي يونان، ترس و وحشت گردشگران را به همراه داشت به گونه‌اي که برخي از گردشگران اعلام کردند ديگر به اين کشور بازنخواهند گشت.

اگرچه مرکز تمام درگيري‌ها در شهر آتن است اما اثرات آن بر ديگر شهرها نيز سرايت خواهد کرد و اين حوادث مقامات گردشگري يونان را که اميد به بهبود روند گردشگري در فصل تابستان داشته‌‌اند، نگران کرده است.

109

شناسه خبری: 13533

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو