آسمان اروپا در محاصره ابرهاي آتشفشاني ايسلند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13507
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
ابرهاي خاکستري آتشفشان ايسلند مسافران هوايي را در سرتاسر اروپا سرگردان کرده و منجر به لغو صدها پرواز شد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ايزي دستينيشن، گسترش و نفوذ ابرهاي آتشفشاني ايسلند، پس از «انگلستان» و «اسکاتلند»، اينبار آسمان شمال آلمان را دربرگرفت و منجر به تعطيلي چندين فرودگاه و لغو 500 پرواز شد.

به گفته مقامات سازمان هواپيمايي آلمان، اگرچه فرودگاه‌هاي «برمن» و «هامبورگ» پروازهاي خود را از صبح امروز (چهار شنبه) آغاز کردند اما همچنان تعداد قابل توجهي از فرودگاه‌ها امکان بازگشت به روند عادي خود را ندارند.

علاوه بر شرکت‌هاي هواپيمايي که پيشتر به دليل درگير شدن با ذرات ناشي از گرد و غبار آتشفشاني، فعاليت‌هاي خود را متوقف کرده بودند شرکت‌هاي ديگري نيز همچون «فلاي بي» با لغو 54 پرواز به «اسکاتلند» و «انگليس» به فهرست قبلي اضافه شدند.

از ميان ديگر شرکت‌هاي هواپيمايي نيز مي‌توان به «بريتيش ايرويز» اشاره کرد که با متوقف کردن 92 پرواز به اسکاتلند تقريبا تمام پروازهاي خود به اين منطقه را لغو کرد. شرکت «ايزي جت» با لغو 113 پراوز و شرکت « لوگان اير» با 35 پرواز از کاملا آسمان انگلستان را از هواپيماهاي مسافربري خالي کردند.

«سوئد»، « گرينلند» و «نروژ» نيز از ديگر کشورهاي هستند که پروازهاي خود را به دليل گسترش گرد و غبار آتشفشاني ايسلند به حالت تعطيلي درآوردند.

گفتني است با آغاز فوران‌هاي آتشفشان «گريمسوتن» بسياري، غبارهاي ناشي از آن را براي هواپيماها و مخصوصا موتورهاي هواپيما مضر دانستند اما تاکنون هيچ موردي در اين زمينه گزارش نشده است. کارشناسان فوران‌هاي اخير را در مقايسه با آتشفشان سال گذشته خفيف‌تر ارزيابي کرده و معتقدند نبايد همچون گذشته نگران پيامدهاي آن بود.
109

شناسه خبری: 13507

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو