سوم خرداد ميراث معنوي ايرانيان است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13503
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
معاون سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي گفت: سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر نماد ايثار، مقاومت، شجاعت و حقيقت واقعي ميراث معنوي ايرانيان است.

به گزارش بنا (bena) مسعود علويان صدر، سه شنبه شب و در حاشيه مراسم پاياني نخستين همايش و نمايشگاه ميراث فرهنگي کشور اظهار داشت: در آخرين روز از هفته ميراث فرهنگي، در ارتباط با مفهوم ميراث فرهنگي، آب و اينکه نقش آب به عنوان ايجاد ضميري پاک، صفاي باطن و عشق دروني مي‌تواند فرصت بسيار والايي را براي تبيين جايگاه ميراث فرهنگي فراهم کند، جمع بندي داشتيم.

او با اشاره به تلاش ۳۱ استان در هفته ميراث فرهنگي افزود: اين استان‏‌ها تلاش کردند تا بخشي از ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي حوزه ميراث فرهنگي را در حوزه مرمت آثار ملموس، حوزه ميراث معنوي، مرمت اشياء منقول به نمايش گذارند؛ تا زحمات و درحقيقت برآيند همه تلاش‌هاي خودشان را در يک فضاي صميمي و دلنشين به مردم معرفي کنند.

علويان صدر فراهم آوردن فضاي مطلوب براي گروه‌هاي تخصصي مختلف را در اين هفته از نکات برجسته دانست و اظهار داشت: جمع بندي کار ما اين بود که هم توانستيم براي خردسالان، کودکان و نوجوانان برنامه آشنايي با ميراث فرهنگي را تجربه کنيم و هم زمينه‌اي را براي حضور متخصصان اعم از مشاوران، پيمانکاران و صاحبان تخصص فراهم کنيم.

او با اشاره به برپايي نشست‌هاي تخصصي و کاملا علمي را در طي اين هفته ادامه داد: از جمله در حوزه‌هاي قانون و ميراث فرهنگي، تبيين مفاهيم اقتصادي که مي‌تواند از دل آثار فرهنگي استخراج شود و نحوه استفاده از اين سرمايه ملي در چارچوب مفاهيم اقتصادي که امسال سال جهاد اقتصادي است، نشست‌هايي برگزار شد.

علويان صدر تصريح کرد: ما در طي اين مراسم توانستيم ارتباط خوبي را با نهادهاي مردمي وخصوصي (NGOها) برقرار کنيم و خوشبخانه فرصت خوبي پديد آمد تا با اين تشکل‌هاي مردمي غيردولتي بنشينيم و به صورت صميمي ديدگاه‌ها و نظرات خود را بيان کنيم.
202

شناسه خبری: 13503

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو