گردشگران به آبوت آباد مسافرت نمي‌کنند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13479
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
گردشگران از ترس برخورد با نيروهاي انتقام جوي طالبان، برنامه‌هاي مسافرتي خود به منطقه «آبوت آباد»، آخرين مخفي‌گاه «بن لادن» را لغو مي‌کنند

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ايزي دستينيشن، خبرها حاکي از آن است، بيشتر هتل‌هاي منطقه «آبوت آباد» پاکستان- مخفي‌گاه «بن لادن»- که پيشتر مملو از مسافران ثبت نامي بودند، پس از کشته شدن رهبر القاعده به دست آمريکايي‌ها، با لغو سفارشات روبه‌رو شدند.

ترس از حمله نيروهاي وابسته به گروهک طالبان به مردم پس از کشته‌شدن «بن لادن» توسط نيروهاي آمريکا، بسياري از کشورها را بر آن داشت تا با ارسال بيانيه‌هايي هشدار آميز، خواهان توقف مسافرت اتباء و گردشگران خود به پاکستان و مخصوصا منطقه «آبوت آباد» شوند.

اين بيانيه‌ها، باعث شد، فصل گردشگري تابستاني «آبوت آباد» که تا پيش از اين به لطف پيش‌ثبت نام گردشگران در انتظار حضور گسترده مسافران بود، به يکباره با لغو تمام برنامه‌هاي مسافرتي به يکي از راکد‌ترين فصول گردشگري پاکستان تبديل شود.

به گفته هتلداران منطقه «آبوت آباد»، اقدام اخير دولت آمريکا در خبر کشتن «بن لادن» نگاه جوانع جهاني را نسبت به اين منطقه تغيير داد به گونه‌اي که صنعت گردشگري «آبوت آباد» که مي‌رفت پس از يک دوره رکود 10 ساله جان دوباره‌اي بگيرد بارديگر ريزش گردشگر مواجه شود.

گفتني است اخبار حمله گروهک طالبان به پايگاه نيرواي دريايي پاکستان که در پاسخ به کشته‌شدن بن لادن صوت گرفت باز هم شائبه‌هايي را مبني بر ايمن بودن يا نبودن اين کشور در بين گردشگران به وجود آورد.
109

شناسه خبری: 13479

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو