انگليس، اولين قرباني آتشفشان ايسلند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13471
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
گسترش ذرات حاصل از گرد وغبار فوران‌هاي آتشفشاني ايسلند در آسمان انگلستان و اسکاتلند، منجر به لغو بسياري برنامه‌هاي پروازي اين دو کشور شد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ايزي دستينيشن، با لغو پرواز چند شرکت هواپيمايي مهم در انگلستان، اسکاتلند و چند کشور اروپايي همچون « اير لينگوس»، «ايزي جت»، «KLM» و «BA»، صنعت مسافرت‌ هوايي اروپا سنگيني ابرهاي آتشفشاني ايسلند بر شانه‌هاي خود را احساس کرد.

بارديگر کابوس و هرج و مرج مسافران هوايي اروپا با آغاز فعاليت‌هاي کوه آتشفشان «گريمسوتن» ايسلند شروع شد. شرکت هواپيمايي «KLM» هلند طي چند روز گذشته بيش از 12 پرواز به شهرهاي مختلف انگلستان واسکاتلند را لغو کرده و بسياري از پروازها از جزيره به کشورهاي مجاور نيز کنسل شد.

خطرات ناشي از ابرهاي خاکستري آتشفشان همچنين به توقف بسياري از پروازها به سوي انگلستان انجاميد علاوه بر آن شرکت هواپيمايي «بريتيش ايرويز» نيز تمام پروازهاي خود از لندن به اسکاتلند را لغو کرد.

با توجه به مشکلات به وجود آمده در برنامه‌هاي مسافرتي، بسياري شرکت‌هاي هواپيمايي از مسافران خود خواستند، پيش از ورود به فرودگاه مشخصات پروازي خود را به صورت اينترنتي مورد بررسي قرار دهند.

سازمان هواشناسي انگلستان اعلام کرد الگوي متغير جريان باد، نوع حرکت ابرهاي آتشفشاني را دگرگون ساخته و احتمال پيش‌بيني در آن را کاهش داده است. با اين وجود نمودارهاي جوي آينده‌اي خوبي را براي آسمان «جزيره» پيش‌بيني نکرده اند.

گفتني است، پيشتر کارشناسان، صدمات مسافرتي ناشي از آتشفشان «گريمسوتن» ايسلند را نسبت به آتشفشان سال گذشته در مقياس بسيار کمتري تخمين زده ومعتقد بودن اين گدازه‌ها تاثير چنداني بر روند مسافرت‌هاي هوايي نخواهد گذاشت.
109

شناسه خبری: 13471

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو