فرودگاه‌هاي ايسلند در پوششي از ابرهاي خاکستري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13437
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
ابرهاي خاکستري ناشي از فوران آتشفشان «گريمسوتن» ايسلند، فرودگاه‌هاي اصلي اين کشور را تعطيل کرد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از ايزي دستينيشن، گسترش ابرهاي خاکستري حاصل از فوران‌هاي آتشفشاني کوه آتشفشان «گريمسوتن» ايسلند که منجر به توقف فعاليت فرودگاه‌هاي اين کشور شد، نگراني‌هاي تازه‌اي در خصوص نفوذ آن به آسمان «انگلستان»، «فرانسه» و ديگر کشورهاي اروپايي را به وجود آورد.

گزارش‌ها حاکي از آن است فرودگاه اصلي کشور ايسلند که در فاصله‌اي نزديک با کوه آتشفشان قرار داشت اندک زماني پس از فوران‌هاي آتشفشاني کاملا تعطيل شد و به دنبال آن سه فرودگاه ديگر نيز به واسطه کاهش فضاي ديد در آن‌ها تمام پروازهاي خود را لغو کردند.

اگرچه در گزارش‌هاي اوليه، کارشناسان فوران‌هاي آتشفشاني «گريمسوتن» را همچون فعاليت‌هاي آتشفشاني سال گذشته ايسلند ندانسته و آن‌را براي مسافرت‌هاي هوايي اروپا مضر اعلام نکرده بودند اما آخرين اخبار منتشره حاکي از آن است که احتمال درگير شدن ديگر بخش‌هاي اروپا به اين دودها بسيار زياد خواهد بود.

کارشناسان هواشناسي بادهاي شمالي را تنها عامل پخش شدن خاکسترهاي آتشفشاني به ساير نقاط اروپا مي‌دانند. فاجعه‌اي در صورت بروز شرکت‌هاي مهم هواپيمايي همچون «بريتيش ايرويز» و «ريان اير» را تحت تاثير قرار خواهد داد.

فوران‌هاي آتشفشان «گريمسوتن»، 10 برابر قدرتمندتر از آتشفشان سال گذشته ايسلند است که موجب تعطيلي صنعت هوايي اروپا شد اما به عقيده کارشناسان، رويداد کنوني، نتايج سال گذشته را به دنبال نخواهد داشت زيرا خاکسترهاي کنوني سريع‌تر به زمين خواهند نشست.
109

شناسه خبری: 13437

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو