افزايش پنج درصدي ورود گردشگر به منطقه آسيا-اقيانوسيه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13398
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
سازمان مسافرت آسيا-اقيانوسيه از رشد پنج درصدي ورود گردشگر به اين منطقه در سه ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از توربونيوز، سازمان مسافرت آسيا-‌اقيانوسيه با اعلام اينکه زلزله يازدهم مارس ژاپن و درگيري‌هاي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا گردشگري آسيا در ماه مارس را با رشدي سه درصدي مواجه ساخت از افزايش 10 درصدي ورود گردشگر به منطقه جنوب آسيا در ماه مارس و رشد 13 درصدي آن در سه ماهه نخست سال خبر داد.

طبق آمارهاي تفکيکي از اين سازمان کشورهاي «هند»، «نپال» و «سريلانکا» در اين مدت دوبرابر سال گذشته رشد جذب گردشگر داشته و منطقه جنوب آسيا نيز پس از ثبت رکورد افزايش 10 درصدي در ماه مارس، فصل پر گردشگري را پشت سر گذاشت.

علاوه بر منطقه شرق آسيا، اکثر کشورهاي مناطق جنوبي اين قاره همچون «ميانمار»، «کامبوج» و «تايلند» نيز در جذب گردشگر موفق عمل کردند در اين ميان منطقه شمال آسيا با رشدي سه درصدي در کل فصل و افزايشي يک درصدي در ماه مارس از کمترين رشد برخوردار بود.

گردشگري بين‌المللي در منطقه اقيانوسيه اما برخلاف آسيا، رونق چنداني به خود نگرفت و تمام سه ماهه نخست را با رشدي سه درصدي سپري کرد در حالي که اين روند در ماه مارس کاهشي سه درصدي داشت.

ورود گردشگر به دو کشور «استراليا» و «نيوزلند» روندي منفي را تجربه کرده و رفته رفته کاهش يافت. کارشناسان، زلزله نيوزلند و گران شدن دلار استراليا را دلايل اصلي کاهش گردشگري اين منطقه عنوان کرده اند.

کارشناسان سازمان مسافرت آسيا-اقيانوسيه معتقدند، پس از سپري شدن بحران اقتصادي سال 2008، اين منطقه بار ديگر شاهد بحران‌هاي ديگري همچون افزايش بهاي نفت، ناآرامي‌هاي سياسي در خاورميانه و آفريقاي شمالي، فاجعه عظيم ژاپن، استراليا و نيوزلند شد تا بارديگر روندي متزلزل را در صنعت گردشگري خود احساس کند.

با اين وجود، مقامات گردشگري منطقه رشد پنج درصدي ورود گردشگر در سه ماهه نخست سال را حرکتي مثبت براي آينده صنعت گردشگري آسيا-اقيانوسيه دانسته اند.
109

شناسه خبری: 13398

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو