گسترش غبار آتشفشان ايسلند بر آسمان اروپا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13397
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
آغاز فوران‌هاي دوباره فعال‌ترين آتشفشان ايسلند بار ديگر نگراني را در بين کشورهاي اروپايي به دليل اختلال احتمالي در مسافرت‌هاي هوايي گستراند.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از بي.بي.سي‌ فعاليت آتشفشان «گريمسوتن» در جنوب شرق ايسلند، اگرچه از سوي برخي کارشناسان هواشناسي به شدت و گسترش فوران‌هاي آتشفشاني سال گذشته گزارش نشده اما ممنوعيت‌هاي پروازي چشمگيري را بر فرودگاه‌هاي اين کشور تحميل کرده است.

به گفته رييس سازمان هواشناسي ايسلند،‌ در فاصله اندکي از آغاز فعاليت‌هاي آتفشاني، بيش از 15 کيلومتر از آسمان کشور را دودهاي سفيد در بر گرفته که اين امر مانع از بسياري از پروازها خواهد شد اما به رغم بزرگ بودن شباهتي به فاجعه سال گذشته ندارد.

«گوديان آرنگريسمون» با اشاره به اينکه نظارت دقيقي بر فعاليت‌هاي آتشفشاني صورت مي‌گيرد افزود: خوشبختانه تا کنون هيچ گزارشي از منع پروازها در فرودگاه مخابره نشده و انتظار مي‌رود اين روند در پروازهاي داخلي و بين‌المللي ادامه داشته باشد.

گفتني است فوران‌هاي آتشفشاني در ايسلند در سال 2010، بزرگترين توقف در مسافرت‌هاي هوايي اروپا را از زمان جنگ جهاني دوم به بعد به وجود آورده و منجر به سرگرداني نزديک به 10 ميليون مسافر شد.
109

شناسه خبری: 13397

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو