امضاء قرارداد تجاري ترکيه و منطقه آزاد ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13379
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
آژانس توسعه شمال شرق ترکيه درجهت آشنايي با سياستها واستراتژي هاي تجاري منطقه آزاد ارس به همراه رايزن تجاري کنسولگري ترکيه در تبريز از منطقه آزاد ارس بازديد کردند.

به گزارش بنا (bena) در نشست مديران سازمان منطقه آزاد ارس و هيات اعزامي آژانس توسعه شمال شرق ترکيه بر انعقاد قرارداد تجاري فيمابين در تيرماه جاري توافق بعمل آمد.

رييس آژانس توسعه شمال شرق ترکيه دکتر ريفات آلتِن در اين نشست امکانات و زيرساختهاي منطقه آزاد ارس را براي سرمايه گذاري و عقد قرارداد همکاري مشترک در حوزه تجارت را مساعد و قابل توجه دانست.

هيات ترکيه اي زيرساختها و فضاهاي آماده سرمايه گذاري منطقه آزاد ارس را فراتر از حد انتظار دانست و آمادگي خود را نسبت به عقد قرارداد تجاري اعلام کرد.

لازم بذکر است ارزروم ترکيه در حوزه هاي گردشگري و تجارت فعاليت ويژه اي دارد بطوريکه بازيهاي زمستاني دانشجويان جهان در ارزروم برگزار شد.

گفتني است منطقه آزاد ارس در شمال غربي ايران و هم مرز با سه کشور جمهوري خودمختار نخجوان، ارمنستان و آذربايجان و نزديک به کشور ترکيه واقع شده است.

هم اکنون واحدهاي توليدي و صنعتي خارجي فراواني در اين منطقه به فعاليت مشغول هستند و حضور سرمايه گذاران ترک در اين منطقه پررنگ تر از ديگران بوده بطوريکه طي سال جاري کارخانه بزرگ نساجي با سرمايه گذاري توليد کنندگان ترک احداث گرديد.202

شناسه خبری: 13379

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو