ژاپن همچنان خالي از گردشگر است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13355
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به رغم تلاش‌هاي گسترده مقامات ژاپني در ترغيب گردشگران، آمارها نشان از افت فاحش گردشگري اين کشور در يک ماه اخير داده است.

به گزارش بنا (bena)، و به نقل از ايزي دستينيشن، برخلاف اعلام دولت ژاپن مبني بر فعال بودن صنعت گردشگري اين کشور، گردشگران تمايلي به بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري ژاپن نداشته و افت 62 درصدي ورود گردشگر در ماه آوريل 2011 در مقايسه با سال گذشته، دليلي بر اين مدعا است.

در طول چند هفته گذشته، دولت ژاپن از حداکثر توان خود براي متقاعد کردن گردشگران استفاده کرد تا فضاي گردشگري اين کشور را پس از سه فاجعه مهيب اين کشور، متعادل و آرام نشان دهد اما تا به امروز با پاسخ سردي از جانب گردشگران مواجه بوده است.

آمارهاي نشان مي‌دهند که ژاپن در ماه آوريل تنها نزديک به 300 هزار گردشگر خارجي جذب کرد که در مقايسه با تعداد 788 هزار نفري سال گذشته بيش از 62 درصد کاهش داشته است. آماري که بيشتر در دست گردشگران آسيايي به ويژه از کشورهاي چين و کره جنوبي بوده و تقريبا فهرست گردشگران غربي خالي بوده است.

برخي کارشناسان بحران اتمي را علت اصلي کاهش ورود گردشگر به اين کشور دانسته اند. ضعف دولت در انتقال اخبار مربوط به حوداث اتمي منجر به ترس گردشگران و در نتيجه عقب‌نشيني آن‌ها شد.

مقامات ژاپني با توجه به روند کنوني، اميدي به بهبود گردشگري در سال جاري نداشته و بازگشت صنعت گردشگري اين کشور به دوران پيشين را به سال آينده موکول کرده اند.
109

شناسه خبری: 13355

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو