گراني فرانک سوييس گردشگران را عقب نشاند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13345
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
نتايج بررسي‌هاي اخير حاکي از آن است، گران شدن قيمت «فرانک سوييس»، اين کشور را به مقصدي گران براي گردشگران تبديل خواهد کرد.

به گزارش بنا (bena) و به نقل از توربونيوز، گران شدن فرانک سوييس باعث شده است تا گردشگري اين کشور در فصل گردشگري تابستاني خود آزمون بسيار سختي را پشت سر بگذارد.

گران شدن واحد پول سوييس، از سال گذشته تا به امروز، اين کشور را در رقابتي تنگاتنگ با ديگر کشورهاي رقيب خود در صنعت گردشگري قرار داد به گونه‌اي که افزايش ارزش فرانک نسبت به «يورو» در ماه‌هاي گذشته، سوييس را نسبت به کشورهايي همچون آلمان و فرانسه، به مقصد گردشگري گران‌تري تبديل کرده است.

کارشناسان پيش‌بيني مي‌کنند، رزرو هتل‌هاي اين کشور در فاصله ماه‌هاي مه تا اکتبر کاهشي 1.3 درصدي پيدا کرده و تعداد گردشگران ورودي نيز به ويژه از ژاپن و کشورهاي اروپايي افتي 2.6 درصدي داشته باشد.

گزارش‌هاي موسسه اقتصادي بازل سوييس نيز از بحراني شدن گردشگري اين کشور به ويژه پس از فصل زمستان خبر داده است. زيرا فقدان برف در پيست‌هاي اسکي کم ارتفاع گردشگري تابستاني را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

با توجه به تمامي مشکلات بيان شده، اين کشور همچنان به توسعه صنعت گردشگري خود اميدوار بوده و فعالان صنعت گردشگري سوييس حساب ويژه‌اي روي گردشگران هندي و چيني باز کرده اند.
109

شناسه خبری: 13345

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو