کلنگ‌زني بزرگترين مجتمع رفاهي و خدماتي بين‌راهي آذربايجان شرقي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13328
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در روز خانواده و ميراث‌فرهنگي از کلنگ‌زني بزرگترين مجتمع رفاهي و خدماتي استان در ورزقان خبر داد.

به گزارش بنا (bena)، و به نقل از ميراث آريا، «تراب محمدي» در حاشيه مراسم کلنگ‌زني مجتمع رفاهي خدماتي بين راهي در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام خبر فوق افزود: اين مجتمع با مشارکت شرکت مس سونگون و در ورودي شهرستان ورزقان احداث خواهد شد و قرار است از جهت وسعت و زيبايي الگو و نمونه تيپي براي سراسر استان باشد و در ديگر شهرستان‌ها نيزمشابه اين مجتمع احداث شود.

او همچنين در خصوص مشخصات مجتمع رفاهي و خدماتي ورزقان گفت: اين مجتمع با وسعت بيش از 350 متر مربع و با امکانات خدماتي سرويس بهداشتي، بوفه و نمازخانه به صورت مجزا براي خانم‌ها و آقايان در خدمت مسافران و گردشگران خواهد بود.

دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر استان به لزوم توسعه امکانات رفاهي در استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تعداد زياد مسافراني که در طول سال به آذربايجان شرقي سفر مي‌کنند، وجود تأسيسات و امکانات رفاهي و خدماتي در ورودي شهرها و بين راه‌ها يکي از زير ساخت‌هاي اساسي به شمار مي‌آيد و حتي نبود آن‌ها مي‌تواند از مسافرت‌هاي مجدد به استان جلوگيري کرده و کاهش گردشگر را به دنبال داشته باشد.

«محمدي» تصريح کرد: فرمانداري، شوراي اسلامي شهر و شهرداري ورزقان همکاري بسيار خوبي در اين زمينه داشته‌اند که اميدواريم کلنگ زني اين مجتمع بتواند گامي ديگر براي تامين امکانات خدماتي دراين شهر و ديگر شهرهاي استان باشد.

در اين مراسم فرماندار شهرستان ورزقان از اقدامات انجام شده از سوي اداره‌ کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان براي ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري شهرستان تقدير کرده و با توجه به دارا بودن رتبه سوم اين شهرستان به لحاظ کميت آثار ثبت شده در فهرست آثار ملي خواستار توجه بيشتر به آثار تاريخي و ميراثي شد.

«عليزاده» نماينده مردم ورزقان در مجلس شوراي اسلامي نيز اختصاص اعتبارات مناسب به موضوع ميراث‌فرهنگي در چند سال اخير توسط دولت را اقدامي شايسته دانست و عملکرد اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان را در توجه به شهرستان‌ها و توزيع عادلانه اعتبارات موفق ارزيابي کرد.

118

شناسه خبری: 13328

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو