ايجاد امکانات رفاهي در موزه‌هاي استان مرکزي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13275
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مرکزي از ايجاد امکانات رفاهي خدماتي در برخي موزه‌هاي اين استان با مشارکت بخش خصوصي خبر داد.

به گزارش بنا (bena) به نقل از ميراث‌آريا، محمدحسين فراهاني ضمن اعلام اين خبر استفاده بيشتر و مانوس‌سازي مردم با فضاي موزه‌ها را از سياست‌هاي اداره‌کل ميراث‌فرهنگي استان مرکزي عنوان کرد.

او متذکر شد: در اين راستا با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، از مجموع 13 موزه فعال استان نسبت به آماده‌سازي تعدادي از موزه‌ها که از نظر امنيتي مشکلي براي استفاده مردم از آن وجود ندارد، اقدام شده است.

مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مرکزي تصريح کرد: به اين منظور موزه مفاخر در منزل خاکباز به عنوان نخستين موزه در استان مرکزي براي بهره‌برداري از فضاي پيراموني به بخش‌خصوصي واگذار شد.

او با بيان اينکه بسياري از مراجعه‌کنندگان به موزه‌ها، از دست‌اندرکاران پيشنهاد ايجاد فضايي براي استراحت بازديدکنندگان را مطرح کرده بودند، گفت: در اين راستا با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي زمينه براي ايجاد استراحتگاهي منطبق با بافت تاريخي و سنتي در کنار اين موزه فراهم شده است.

فراهاني ادامه داد: در دومين مرحله نيز با استقبال صورت گرفته از سوي سرمايه‌گذاران هم اينک مراحل مطالعاتي براي ايجاد فضايي مناسب در محوطه موزه سالار محتشم خمين آغاز شده است.303

شناسه خبری: 13275

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو