توسعه اقتصادي نهاوند از طريق گردشگري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13274
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
معاون گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي توسعه اقتصادي شهرستان نهاوند را با اتکا به ظرفيت‌هاي گردشگري موجود مورد تاکيد قرار دارد.

به گزارش بنا (bena) به نقل از ميراث‌آريا ، «شهباز يزداني» در همايش ملي گردشگري که با رويکرد توسعه شهرستان نهاوند در استان همدان برگزار شد، ضمن گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر، فتح خرمشهر را سترگ‌ترين ميراث‌معنوي ملت ايران دانست.

او در ادامه با اشاره به ظرفيت‌هاي گردشگري استان همدان تصريح کرد: شهرستان نهاوند با موقعيت ممتاز تاريخي در جنوب شهر همدان و همچنين همجواري شهرها و استان‌هاي مهم تويسرکان و ملاير، استان کرمانشاه، لرستان با دارا بودن جاذبه‌هاي طبيعي، تاريخي و فرهنگي بي‌شمار، از استعداد لازم به منظور تبديل به يک مقصد گردشگري مهم در غرب کشور برخوردار است.

«يزداني» با اشاره به قدمت هفت‌ هزار ساله تپه «گيان» نهاوند گفت: اين منبع عظيم فرهنگي – باستاني در شهرستان نهاوند مي‌تواند زمينه‌ساز شکل‌گيري جريان گردشگري فرهنگي براي گردشگران فرهنگي به اين خطه باشد.

او ادامه داد: از منظر سيماي طبيعي نيز منطقه‌ نهاوند يک دشت ميان‌کوهي است که به دليل قرارگرفتن در ميان سلسله ارتفاعات شمالي و جنوبي سيماي کلي منطقه از دو چهره‌ متفاوت و متنوع کوهستان و دشت برخوردار است.

اين مقام مسوول در معاونت گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي خاطرنشان کرد: اين تنوع و همجواري کوهستان و دشت در کنار يکديگر، خود از جاذبه‌هاي گردشگري ويژه منطقه نهاوند به شمار مي‌رود.

«يزداني» با بيان اينکه نهاوند به سرزمين سرآب‌ها، سرچشمه‌هاي جوشان و رودخانه‌هاي خروشان نيز معروف است، بيان کرد: بسترهاي آبي موجود طبيعت سرسبزي را براي منطقه رقم زده است و از سراب گاماسياب به عنوان سرچشمه يکي از طولاني‌ترين رودهاي کشورمان مي‌توان نام برد.

او در ادامه گفت: بنابراين با توجه به منابع متنوع شهرستان نهاوند در شاخه‌هاي مختلف گردشگري به ويژه اکوتوريسم و فرهنگي، ضرورت دارد با مديريت و برنامه‌ريزي اين منابع را به جاذبه‌ و محصول گردشگري تبديل کنيم.

معاون گردشگري کشور در خاتمه ابراز اميدواري کرد همايش ملي گردشگري با رويکرد توسعه نهاوند با حضور اساتيد و تصميم‌سازان به منظور همفکري و ارائه راهکارهاي عملياتي و برنامه‌سازي در فازهاي کوتاه‌مدت و بلند‌مدت، در رسيدن به اين هدف مثمرثمر باشد. 303

شناسه خبری: 13274

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو