احمدزاده کرماني رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13269
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رييس جمهور طي حکمي 'روح الله احمدزاده کرماني ' را به سمت «معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري» منصوب کرد.

به گزارش بنا (bena) به نقل از پايگاه اطلاع رساني نهاد رياست جمهوري ، متن کامل حکم دکتر 'محمود احمدي نژاد' براي انتصاب احمدزاده چنين است:

' بسم الله الرحمن الرحيم
برادر گرامي جناب آقاي روح الله احمد زاده کرماني

نظر به تعهد، شناخت و تجارب ارزشمند، جنابعالي را به عنوان «معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري» منصوب مي‌نمايم.
ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از موضوعات مهمي است که شناسايي، شناساندن و بهره گيري هر چه بيشتر از آنها مي تواند دستاوردهاي گسترده و متنوعي را براي کشور به همراه آورد. توجه فراگير به ذخاير عظيم فرهنگي – تاريخي و ميراث گرانبهاي مادي و معنوي موجب خودباوري، شکوفايي و بسيج توانمنديهاي ملي براي نيل به قله هاي رفيع پيشرفت و افتخار خواهد بود.

اين امر در کنار مزاياي فراوان گردشگري از جمله تحکيم وحدت ملي، رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال، بر اهميت استراتژيک گردشگري تاکيد مي کند. صنايع دستي و هنرهاي سنتي ايران که شهره آفاق جهاني است از مصاديق مهم ميراث مادي و معنوي و از جاذبه هاي مهم گردشگري و از همين رو شايسته برنامه ريزي و تدبير جدي براي احياء و گسترش است.

انتظار مي رود ضمن استفاده از نقطه نظرات و ديدگاه هاي کارشناسان، اساتيد ، هنرمندان گرامي و استفاده از ظرفيت هاي مردمي براي سرمايه گذاري هر چه بيشتر در حوزه هاي ياد شده، شاهد تداوم تلاش هاي موثر چند سال اخير و ارتقاي آن در آينده باشيم . موفقيت شما را در سايه توجهات حضرت ولي عصر (عج) از درگاه خداوند بزرگ مسالت مي کنم.'

احمدزاده کرماني پيش از اين استاندار فارس بود. او حالا رياست سازماني را بر عهده گرفته است که تا اواخر فروردين بر عهده 'حميد بقايي' معاون کنوني اجرايي رييس جمهور بود.

روح‌الله احمدزاده کرماني داراي مدرک تخصصي دکتراي مديريت رسانه و عضو هيات علمي دانشگاه با درجه استادياري است. نامبرده استاندار فارس بود که اين منصب را از 25 آبان ماه 88 تا امروز بر عهده داشت.

او پيشتر از آن نيز به عنوان مشاور وزير و عضو شوراي معاونين وزارت کشور، رييس مرکز مطالعات تحقيقات و آموزش وزارت کشور و نماينده وزير کشور در هيات امناي دانشگاه علوم انتظامي فعاليت داشته است.

احمد زاده همچنين مسووليت کميته راهبردي آموزش و رييس شوراي پژوهشي وزارت کشور، دبير هيات امنا و رييس دانشکده خبر و مدير کل پژوهشي دانشگاه امام صادق(ع) را در کارنامه و سوابق اجرايي خود دارد.

او همچنين سابقه مسووليت در مجامع، شورا ها و کميسيون هاي تخصصي مختلف را دارد که از جمله آنها مي توان به مسووليت شوراي پژوهشي شوراي عالي امور ايرانيان خارج از کشور، عضويت در هيات امناي دانشکده مطالعات تطبيقي قرآن شيراز و عضويت در هيات امناي دانشگاه علوم پزشکي شيراز اشاره کرد.

خدمت در کميسيون فرهنگي و اجتماعي مرکز بررسي استراتژيک رياست جمهوري و شوراي مشورتي معاونت اجتماعي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران از ديگر سوابق احمدزاده به شمار مي آيد.

202

شناسه خبری: 13269

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو