توسعه گردشگري سبب توزيع ثروت مي‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13245
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي خوزستان گفت: توسعه گردشگري در جامعه باعث توزيع ثروت مي‌شود.

به گزارش بنا (bena) به نقل از روابط عمومي منطقه آزاد اروند، شهباز يزداني سه‌شنبه شب در مراسم اختتاميه جشنواره اقوام ايراني که در سالن نمايشگاه‌هاي بين‌المللي منطقه آزاداروند با حضور مسئولان شهري و استاني برگزار شد، اظهار داشت: آشنايي اقوام مستلزم بها دادن به آن دسته از مناسباتي است که بتواند افکار، انديشه‌ها و آثار فرهنگي را به يکديگر بازشناساند.

او افزود: توسعه گردشگري علاوه بر توزيع ثروت، موجب ارتقاي فرهنگي شده و مدارا، نوع‌دوستي و هم‌جوشي اقوام و ملت‌ها را به ارمغان مي‌آورد.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي خوزستان تصريح داشت: توجه به گردشگري به‌عنوان يک حقيقت رو به رشد از مهم‌ترين اولويت‌هاي دولت جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شود.

او اضافه کرد: ايران کشوري زيبا با طبيعت به شدت گوناگون، جذاب و متنوع است، به‌نحوي که به‌راحتي مي‌توان را سرزميني بسيار متضاد اما بديع دانست، اما در کنار همه جذابيت‌هاي انکارناپذير طبيعي ايران نبايد ترديدي داشت که مهم‌ترين جاذبه‌هاي اين سرزمين نگاره‌ها و جاذبه‌هاي تاريخي و فرهنگي آن است.

يزداني با تاکيد بر ويژگي‌هاي مکاني ايران و قرار گرفتن در مسير برخورد تمدن‌هاي شرقي و غربي، مسير عبور مردمان بسيار متفاوت و با فرهنگ‌هاي دور از هم اظهار داشت: در طول تاريخ بسيار طولاني اين سرزمين آنه در گوشه‌اي از کشور ضمن تأثير پذيرفتن از فرهنگ‌ ديگري آثار خود را نيز به جاي گذاشته‌اند.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي خوزستان اضافه کرد: اين اقوام، چشم‌اندازهاي بسيار دلپذيري را از آداب و رسوم گوناگوني را در اين سرزمين پديد آورده است.

يزداني ادامه داد: اين ويژگي کشورمان زماني اهميت بيشتري پيدا مي‌کند که تعاريف گردشگري بر اساس سازمان گردشگري در جهان امروز، گردشگري با رويکرد اقوام و تنوع قومي است که به‌منظور مشاهده تفاوت‌هاي موجود در زندگي مردم در اقصي نقاط جهان انجام مي‌گيرد.

او در پايان اظهار داشت: اميدواريم برگزاري اين‌گونه جشنواره و نمايشگاه‌هاي در استان موجبات توسعه اقتصادي را در صنعت گرشگري و صنايع دستي کشور به‌ويژه خوزستان بيش از پيش فراهم آورد.303

شناسه خبری: 13245

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو