پيگيري تبديل شهرستان محلات به موزه گياهان زينتي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13174
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
تبديل محلات به موزه گياهان زينتي استان مرکزي از سوي اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اين استان پيگيري مي‌شود.

به گزارش بنا (bena) به نقل از ميراث‌‌آريا، مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مرکزي با بيان اين مطلب گفت: اين موضوع حدود دو سال است که از سوي ميراث‌فرهنگي استان در دست پيگيري است.

«محمدحسين فراهاني» تصريح کرد: شهرستان محلات به دليل برخورداري از سطح وسيعي از اراضي زيرکشت گل به عنوان شهر گل کشور مطرح شده است و مردم اين شهرستان از سال‌هاي دور در پرورش انواع گل پيشگام بودند.

او افزود: شهرستان محلات به دليل شرايط مناسب آب و خاک، علاقه و مهارت ساکنان اين شهر و اعتدال هوا توانسته است به عنوان يکي از مهمترين مناطق توليد گل و گياه در منطقه و جهان مطرح شود.

مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مرکزي متذکر شد: در اين شهرستان بيش از 120 گونه انواع گل شامل انواع گل‌هاي آپارتماني، باغچه‌اي و شاخه‌اي کشت و به بازار گل کشور عرضه مي‌شود.

«فراهاني» با اشاره به برگزاري هرساله جشنواره گل و گياه در اين شهرستان گفت: جشنواره گل و گياه که همه ساله و در اوايل شهريورماه در شهرستان محلات برگزار مي‌شود، فرصتي مناسب براي جذب گردشگر گل به استان است.

او با بيان اينکه هرساله تورهاي گردشگري به مقصد اين شهرستان به ويژه همزمان با جشنواره گل و گياه برگزار مي‌شود، متذکر شد: اداره‌کل ميراث‌فرهنگي استان در تلاش است با تبديل شهرستان محلات به موزه گياهان زينتي به رونق گردشگري اين شهرستان کمک کند.303

شناسه خبری: 13174

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو