اهتمام جدي مسوولان براي توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13173
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
استاندار ايلام در جريان بازديد از اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان ايلام خواستار اهتمام جدي مسوولان براي توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري شد.

به گزارش بنا (bena) به نقل از ميراث‌آريا، «مجتبي اعلايي» با بيان اينکه صنعت گردشگري در استان ايلام در راستاي جذب گردشگران داخلي و خارجي تقويت مي‌شود، گفت: استان ايلام به سبب موقعيت جغرافيايي داراي جاذبه‌هاي گردشگري بيشماري است.

او با اشاره به اينکه ايلام به سبب شرايط مرزي با کشور عراق و درگيري مستقيم در جنگ تحميلي نيز داراي جاذبه‌هاي خاصي براي گردشگري جنگ است، خاطرنشان کرد: داشتن جاذبه‌هاي طبيعي و خدادادي در کنار مناطق بکر به جاي مانده از دوران دفاع‌مقدس باعث شده که استان ايلام به يکي از کانون‌هاي بازديد کاروان‌هاي راهيان نور تبديل شود.

استاندار ايلام اظهار داشت: اکنون برنامه‌هاي متعددي براي توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري در استان ايلام در دست اجرا است که تلاش مي‌شود با تسريع در روند اين طرح‌ها زمينه لازم براي توسعه بيش از پيش گردشگري فراهم شود.

مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ايلام نيز در اين نشست، حفظ و ثبت آثار تاريخي و توسعه گردشگري را از رويکردهاي اساسي اين دستگاه اجرايي عنوان کرد و گفت: استان ايلام داراي آثار متعدد به جاي مانده از اعصار گذشته تاريخي است.

«مسعود اسکندري» ادامه داد: اکنون اقدامات مختلفي از جمله فعاليت‌هاي تبليغي و اطلاع‌رساني با هدف جذب گردشگران در دست اقدام است.

خاطرنشان مي‌شود، در ادامه نمايشگاه سراسري صنايع‌دستي در قلعه والي شهر ايلام گشايش يافت و مدير کل ميراث‌فرهنگي ايلام در آيين افتتاح نمايشگاه مذکور گفت: در اين نمايشگاه، صنايع‌دستي و سوغات استان‌هاي کشور در قالب بيش از 30 غرفه در معرض ديدعلاقمندان گذاشته شده است.

«اسکندري» بيان اينکه معرفي صنايع‌دستي استان‌ها و ترغيب مردم براي آشنايي با دستاوردهاي هنرهاي‌‌سنتي و صنايع‌دستي از اهداف برپايي اين نمايشگاه است، اظهار داشت: در اين نمايشگاه صنعتگران استان‌هاي کردستان، کرمانشاه، ايلام، همدان، اصفهان، چهارمحال‌وبختياري، همدان، زنجان و شيراز آثار و توليدات خود را به نمايش گذاشته‌اند.303

شناسه خبری: 13173

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو