ساکنان نيويورک بالگردهاي گردشگر نمي‌خواهند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/13169
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
آلودگي‌هاي صوتي ناشي از پرواز همه ساعته بالگردهاي گردشگر بر فراز آسمان نيويورک، ساکنان اين شهر را به اعتراض واداشته است.

به گزارش ميراث بنا (bena) و به نقل از ايزي دستينيشن، ساکنان منطقه «بروکلين» نيويورک با تجمعي اعتراض آميز در خيابان‌هاي اين شهر خواستار ممنوعيت پرواز بالگردهاي گردشگر بر فراز اين شهر به دليل سر و صداهاي ناراحت کننده آن‌ها شدند.

گردشگري با بالگرد، يکي از جذاب‌ترين تفريحات گردشگران به شمار مي‌رود که فرصت مشاهده تمام آسمان‌خراش‌هاي شهر نيويورک را براي گردشگران به وجود مي‌آورد اما ممنوع شدن پرواز بالگردها به يک محدوده خاص از اين شهر،‌ آلودگي صوتي بسياري را به ساکنان منطقه «بروکلين» وارد کرده است.

به گفته اهالي اين منطقه، سر و صداي ناشي از بالگردها و آلودگي‌هاي صوتي مدوام آن‌ها، زندگي آن‌ها را دچار مشکل کرده و اين مسائل به ويژه براي آن دسته از افرادي که در طبقات بالاي آپارتمان‌هاي اين محله سکونت دارند، وخيم‌تر است.

بنياد توسعه اقتصادي نيويورک که مسووليت اين بالگردها را برعهده دارد تا کنون بارها مسير پروازي بالگردها را تغيير داده اما هيچ گونه تاثيري بر کاهش صداها نداشته و باعث شده تا شهروندان به صورت کامل خواستار منع پرواز بالگردها بر فراز شهر باشند.

اين خواسته تاکنون از جانب مسوولان شهري مورد قبول واقع نشده زيرا، گردشگران براي هر بار مسافرت با بالگردها بين 200 تا 900 دلار پرداخت مي‌کنند.

صنعت گردشگري نيويورک آنچنان هم نگران توربالگردها نيست. مقامات شهري معتقدند گردشگري اين شهر بدون بالگردهاي پر سر و صدا هم رونق خواهد داشت برخي نيز بر اين باورند که مي‌توان هزينه‌هاي مربوط به راه اندازي توربالگردها را صرف توسعه رستوران‌ها و جاذبه‌هاي تفريحي ديگر اين شهر کرد.
109

شناسه خبری: 13169

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو