افزايش 4 برابري درآمد گمرکات سيستان و بلوچستان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12861
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
ناظر گمرکات سيستان و بلوچستان گفت: ميزان کل درآمد وصولي از گمرکات استان در يک ماه امسال بيش از 292 ميليارد ريال بود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل چهار برابر افزايش داشته است.

به گزارش بنا (bena) عليرضا صدري‌خواه اظهار داشت: در يک ماه نخست سال جاري، صادرات از گمرکات و بازارچه‌هاي مرزي سيستان و بلوچستان در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل از لحاظ وزن 9 درصد کاهش و از لحاظ ارزش 21 درصد افزايش داشته است.
او افزود: کل صادرات طي 498 فقره اظهار نامه به وزن 37 هزار و 349 تن و به ارزش 13 ميليون و 924 هزار و 830 دلار رسيده است.

ناظر گمرکات سيستان و بلوچستان عمده اقلام صادراتي را مصالح ساختماني، قير، تخم گشنيز، محصولات شيميايي و وسايل صنعتي و ... عنوان کرد.

او با اشاره به وضعيت واردات در فروردين ماه امسال تصريح کرد: واردات از طريق گمرکات و بازارچه‌هاي مرزي استان طي 235 فقره اظهار نامه وارداتي و به وزن 20 هزارو 647 تن به ارزش 32 ميليون و 551 هزار و 405 دلار وارد شده است.

صدري خواه ادامه داد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد ميزان درآمد گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 40 درصدي در وزن و با کاهش 27 درصدي در ارزش رو‌به‌رو بوده است.

او بيان کرد: عمده اقلام وارداتي شامل برنج خوراکي، نارنگي، کنجد، لوازم يدکي خودرو، کالاهاي صنعتي و خانگي و ... بوده است.

ناظر گمرکات سيستان و بلوچستان در زمينه ترانزيت نيز گفت: طي مدت فوق به وزن بيش از 17 هزار تن و ارزش بيش از 18 ميليون دلار نيز کالا از گمرکات اين استان ترانزيت داخلي شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش 40 درصدي در وزن و از لحاظ ارزش با کاهش 66 درصدي روبه‌رو بوده است.

او خاطرنشان کرد: 297 فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش بيش از 3 ميليارد ريال در يک ماه نخست امسال در گمرکات استان تشکيل شده که تعداد پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد کاهش داشته است.

صدري خواه عمده اقلام کالاهاي قاچاق را گازوئيل، سيب زميني، پارچه، لوازم خانگي، انواع ميوه‌هاي گرمسيري، مصالح ساختماني، کود شيميايي، نفت سفيد و بنزين و ... عنوان کرد.

202

شناسه خبری: 12861

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو