افراشتن بزرگترين پرچم جمهوري اسلامي بر کرانه نيلگون خليج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12794
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
همزمان با روز ملي خليج فارس و با حضور مسوولان وزارت امور خارجه بزرگترين پرچم جمهوري اسلامي ايران بر کرانه خليج فارس دربندر بوشهر برافراشته شد.

به گزارش بنا (bena) معاون سازمان ميراث فرهنگي و رييس شوراي باستان‌ شناسي کشوردر اين آيين گفت: اين پرچم به ارتفاع 50 متر و مساحت 253 متر مربع به طول 22 و عرض 5/11 متر است و بر اساس برنامه ريزي انجام شده در تمامي مراکز استان هاي کشور پرچم مقدس جمهوري اسلامي بر افراشته خواهد شد.

'احمد خوشنويس' افزود: پرچم جمهوري اسلامي به عنوان نماد ميراث معنوي کشور داراي هويت اسلامي ايراني است که براي مردم از منزلت ويژه اي برخوردار است.

او اضافه کرد: دربوشهر با توجه به پيشينه تاريخي مبارزاتي رييسعلي دلواري، اين پرچم در کنارتنديس آن شهيد نصب شده است.

معاون سازمان ميراث فرهنگي افزود: در کنار اين پرچم در همجوار با تنديس شهيد رئيسعلي دلواري نصب شده جمله اي نيز از رئيسعلي دلواري که حاکي از سوگند وي در مبارزه با استعمار و دفاع از ميهن مقدس جمهوري اسلامي است حکاکي شده است.

استاندار بوشهر نيز گفت: نام خليج فارس به درازاي تاريخ است و فارغ از هرگونه نژاد پرستي نام خليج فارس را نمي توان از تاريخ زدود.

محمد حسين جهانبخش افزود: درآب هاي نيلگون خليج فارس خون هاي پاک و مقدسي ريخته شده است تا پرچم مقدس جمهوري اسلامي در کرانه آن به اهتزاز درآيد و نام و عزت ايران اسلامي را بر فراز جهان فرياد بزند.

مديرکل ميراث فرهنگي استان بوشهر نيز در اين مراسم گفت: روز خليج فارس، روزي است که نماد مبارزه مردم جنوب ايران و پايان حاکميت سياه 150 ساله پرتغالي هاست.
احمد دشتي افزود: اين روز توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي به نام روز ملي خليج فارس نامگذاري شده است.

او را داراي استان بوشهر يکهزار اثر تاريخي خواند که 300 اثر آن در کرانه و پس کرانه خليج فارس به ثبت ملي رسيده است و بيان داشت : بندر سيراف که سند حاکميت ايران بر خليج فارس است در استان بوشهر قرار دارد. ثبت خليج فارس نيز به عنوان يک اثر طبيعي درآمده است که اين هم بسيار قابل تقدير است.

202

شناسه خبری: 12794

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو