پرداختن به بحث گردشگري دريايي ضرورتي انکارناپذير است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12739
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
کاپيتان حمزه کشاورز توصيه کرد: در نوزدهمين همايش هماهنگي ارگان هاي دريايي ضروري است به بحث ايجاد زيرساخت هاي حمل ونقل مسافر از طريق دريا پرداخته شود .

به گزارش بنا (bena) به نقل از روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست کشور، مديرعامل شرکت کشتيراني والفجر در پيام خود به اين سازمان به مناسبت همايش اظهار داشت: بيش از 85 درصد حمل و نقل بار دنيا از طريق دريا صورت مي گيرد. اين امر به دليل ارزان بودن حمل و نقل دريايي بعنوان مزيت نسبي توام با ضريب ايمني و بهره وري بالاي ناوگان دريايي است .

وي ادامه داد: در کنار بحث حمل و نقل بار که امروزه در دنيا بسيار مورد توجه است، مي توان به افزايش سفرهاي دريايي و بهره گيري از جاذبه هاي توريستي در بخش آينده پژوهي اشاره کرد که در آمدهاي سرشاري را براي کشورها علي الخصوص بخش خاورميانه در بردارد. در اين زمينه کشورهاي ساحلي، براي ايجاد و تقويت بنادر مخصوص مسافربري، سرمايه گذاري و برنامه ريزي بسيار زيادي را انجام داده اند تا حدي که آب ها را از راه ايجاد خليج هاي مصنوعي به سمت پايتخت سوق داده اند که اين موضوع نشانه قدرت اقتصادي اشتغال زائي و مديريت بهينه از منابع است.

کاپيتان کشاورز تاکيد کرد: از اين منظر پرداختن به بحث ايجاد زيرساخت هاي اساسي در زمينه حمل و نقل مسافر در کشورمان از طريق دريا در نوزدهمين همايش هماهنگي ارگان هاي دريايي امري ضروري است و بر اساس طرح آمايش سرزمني بايسته است که سرمايه گذاري بخش زميني وهوايي، در نقاط مزيت نسبي به بخش دريا منتقل گردد.

گفتني است نوزدهمين همايش هماهنگي ارگان هاي دريايي ، سيزدهم و چهاردهم ارديبهشت به ميزباني سازمان حفاظت محيط زيست کشور در رامسر برگزار مي شود.

202

شناسه خبری: 12739

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو