لزوم توسعه چند بعدي منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1273
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته معاون منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي؛با توجه به زير ساخت هاي موجود فعلي ضرورت دارد تا توسعه چند بعدي در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ايجاد شود.

عبدالعزيز هدايت عضو هيت مديره و معاون منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي در گفتگو با خبرنگار "بنا"(bena) با اعلام اين خبر افزود:« در حاشيه کارخانه هاي پتروشيمي منطقه واحد هاي بخش خصوصي اشتغال دارند که برخي از آنها چيزي از واحد هاي پتروشيمي دولتي کم ندارد».

وي اضافه کرد:« کارخانه لوله سازي ماهشهر که به توليد لوله هاي 56 اينچي براي انتقال خطوط گاز و نفت طراحي شده اند از جمله کارخانه هاي فعال اين منطقه محسوب مي شود».

به گفته وي؛ با توجه به زير ساخت هاي موجود درمنطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي بايد به منظور پيشرفت هرچه بيشتر توسعه چند بعدي در منطقه محقق شود.

هدايت گفت:« در حال حاضر کارخانه ماشين سازي نيز در منطقه فعال است برخي ديگر از کارخانه هاي احداث شده با مشارکت خارجي ايجاد شده اند».

معاون منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي اضافه کرد:«يکسري کارخانجات کوچکتري در منطقه هستند که صنايع پايين دست پتروشيمي را توليد مي کنند که طي آن محصول از پتروشيمي هاي بزرگتر مي گيرند و تبديل به محصول هاي مياني و پايين دست مي کنند»./205

شناسه خبری: 1273

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو