گردشگري تا سال ۲۰۲۱ رکورد بالايي از اشتغال را ايجاد مي‌کند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12543
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
بر اساس گزارش شوراي جهاني سفر و گردشگري، اين حوزه طي يک دهه آتي باعث رشد چشمگير صنعت گردشگري مي‌شود و در سراسر جهان از هر ۱۰ فرصت شغلي، يک شغل در اين بخش ايجاد خواهد شد.

به گزارش بنا (Bena) به نقل از توريسم رويو، با در نظر گرفتن روند مناسب رشد و بازاريابي، اکثر کشورهاي جهان ظرفيت جذب گردشگران را دارند.

نکته اصلي در اين زمينه اين است که بتوان زمينه ايده آل و مورد علاقه گردشگران را يافت و در‌‌ همان جهت به فعاليت و نوآوري پرداخت.

مطالعات نشان مي‌دهند که صنعت گردشگري درآمد قابل توجهي را ايجاد مي‌کند و بسياري از کشور‌ها وابستگي بالايي به سود حاصل از ورود گردشگران دارند.

يکي از مهم‌ترين وجوه بخش سفر و گردشگري اين واقعيت است که اين بخش ظرفيت بالايي براي ايجاد مشاغل دارد. براي نمونه انتظار مي‌رود در سال ۲۰۱۱ بيش از ۳ ميليون شغل جديد در اين صنعت در سراسر جهان ايجاد شود.

به عقيده مسئولان شوراي جهاني سفر و گردشگري، اين صنعت يکي از بخش‌هايي خواهد بود که با شتابي بسيار در سطح جهان رشد خواهد کرد. در واقع در سال ۲۰۲۱ انتظار مي‌رود از هر ۱۰ شغل ۱ شغل در اين حوزه ايجاد شود.

بحران مالي سال‌هاي ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ رو به پايان است و با وجودي که صنعت گردشگري به دليل عدم تمايل مردم به مسافرت در شرايط بد مالي، ضربه خورد، در سال ۲۰۱۰ رشدي 4.5 درصدي داشته است.

با وجود آنکه پيش بيني‌ها در اين خصوص بسيار مثبت بوده، دولت‌هاي اقتصادهاي نوظهور هنوز هم در مورد سرمايه‏گذاري بيشتر در بخش گردشگري ترديد دارند.
/201

شناسه خبری: 12543

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو