کمک ۱۶ ميليون دلاري بي‌پي به توسعه گردشگري سواحل مي ‌سي سي پي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12473
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
شرکت بريتيش پتروليوم، پس از بروز فاجعه نشت نفت خليج مکزيک قصد دارد ۱۶ ميليون دلار را صرف توسعه و بازاريابي صنعت گردشگري در سواحل مي ‌سي سي پي کند.

به گزارش بنا (Bena) به نقل از ولوکس، بي‌پي با اين کمک ۱۶ ميليون دلاري قصد دارد با همکاري مديران گردشگري ساحلي، درآمدهاي گردشگري و بازديد که در سال ۲۰۱۰ با افت روبرو شد را مديريت کند.

اين در حالي است که شرکت بي‌پي سال گذشته ۱۸ ميليون دلار را صرف پيشرفت و ارتقا صنعت گردشگري اين ساحل کرده بود اما تصميمات در مورد چکونگي صرف اين پول از سوي مقامات گردشگري در جکسون اتخاذ مي‌شد.

همين امر باعث بروز انتقاد از سوي مديران گردشگري ساحلي مي ‌سي سي پي شد که معتقد بودند بايد مسائل تحت نظارت بيشتر محلي صورت بگيرد. حال براي تصميمات آتي از سه شهر ساحلي هانکوک، جکسون و هاريسون مديراني در تصميم گيري‌ها حضور خواهند داشت.

شوراي تجاري مي ‌سي سي پي گروهي از ۷۰ داوطلب که طي ۴ سال اخير در مورد بهترين روش‌هاي تقويت چشمگير صنعت گردشگري ساحلي مطالعه داشته‌اند، را تشکيل داده است.

اين در حالي است که شرکت بريتيش پتروليوم پيش از اين نيز مخارجي را صرف توسعه گردشگري مي ‌سي سي پي کرده بود و با پرداخت اين ۱۶ ميليون دلار، مجموع پرداختي‌هاي بي‌پي در اين حوزه به ۳۴ ميليون دلار مي‌رسد.

فروردين سال گذشته در پي بروز انفجار در سکوي نفتي در خليج مکزيک فاجعه زيست محيطي کم سابقه‌اي در سواحل آمريکا رخ داد و براي شرکت بريتيش پتروليوم هزينه‌اي هنگفت داشت.

براساس آخرين برآوردهاي صورت گرفته، نشت نفت بي‌پي هزينه‌اي ۴۰ ميليارد دلاري داشته و اين در حالي است که بي‌پي سال گذشته تحت تاثير فشارهاي دولت آمريکا مجبور به تشکيل صندوق ۲۰ ميليارد دلاري براي جبران خسارت‌هاي ناشي از اين بحران طي پنج سال آينده شده بود.
/201

شناسه خبری: 12473

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو