صنعت گردشگري ژاپن تحت تاثير فاجعه هسته‌اي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12460
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
صنعت گردشگري ژاپن ضربه سختي از زلزله ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) که موجب هراس بسياري از خارجيان شد، ديده است و تمام تلاش‌هاي دولت براي تبديل کردن اين کشور به مقصد بين المللي گردشگري تحت الشعاع قرار گرفته است.

به گزارش بنا (Bena) به نقل از آساهي، تعداد گردشگراني که در ماه مارس به ژاپن سفر کرده‌اند نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افتي 50.3 درصدي روبرو شده و به ۳۵۲ هزار و ۸۰۰ تن رسيده است.

اين رقم بيشترين افت تعداد گردشگران در تاريخ ژاپن را نشان مي‌دهد؛ پيش از اين در سال ۱۹۷۱ تعداد بازديدکنندگان از ژاپن با افتي 41.8 درصدي روبرو شده بود و دليل اصلي اين امر افزايش تعداد گردشگران در سال پيش از آن به علت برگزاري اکسپوي ژاپن در اوساکا بود.

زلزله، سونامي و بحران هسته‌اي ژاپن باعث شده گردشگران در حال حاضر سفر به اين کشور را پرخطر بدانند و از سفر به ژاپن امتناع کنند، همچنين بسياري از کنفرانس‌هاي بين المللي ژاپن در پي اين زلزله لغو شده است.

بسياري از مقاصد مشهور گردشگري اين کشور با پارکينگ‌هاي خالي و تعداد بسيار معدودي گردشگر روبرو هستند. به عنوان مثال، مرکز گردشگري هاکون-ياموتو با استقبال ۴۴۶ نفري گردشگران خارجي روبرو شد که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتي ۷۰ درصدي را نشان مي‌دهد.

حتي کيوشو، سومين جزيره بزرگ ژاپن و جنوبي‌ترين و غربي‌ترين جزيره از چهار جزيره اصلي اين کشور که محل اصلي تولد تمدن ژاپني محسوب مي‌شود و هزار کيلومتر از مناطق زلزله زده فاصله دارد نيز تاثيرات اين فاجعه را به خوبي حس مي‌کند.

اين در حالي است که دولت ژاپن قصد داشت رقم ۸ ميليون و ۶۱۰ هزار نفري گردشگران خارجي خود طي سال گذشته را به سالانه ۳۰ ميليون نفر برساند.

از ۱۱ مارس تاکنون، تعداد گردشگران از کره جنوبي با افتي 47.4 درصدي به ۸۹ هزار و ۱۰۰ نفر رسيده و تعداد گردشگران چيني نيز با کاهشي 49.3 درصدي به ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسيده است.

افت گردشگراني که از سفر به ژاپن امتناع مي‌کنند تنها به کشورهاي آسيايي محدود نمي‌شود. تعداد گردشگران آمريکايي در ژاپن با افتي 45.6 درصدي به ۳۸ هزار و ۹۰۰ تن رسيده است.

از سويي ديگر انجمن بين المللي مطالعه و بررسي درد تصميم دارد محل برگزاري چهاردهمين کنگره جهاني خود براي سال ۲۰۱۲ را از ژاپن به ايتاليا منتقل کند. انتظار مي‌رفت حدود ۲ هزار تن از دکتران و کار‌شناسان از سراسر جهان در اين کنفرانس شرکت کنند.

براساس گزارش آژانس گردشگري ژاپن برگزاري حدود ۳۰ کنفرانس بين المللي در اين کشور لغو شده و احتمالاً تعداد کنفرانس‌هايي که لغو مي‌شوند طي ماه‌هاي آتي افزايش خواهد يافت.
/201

شناسه خبری: 12460

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو