بهره برداري همزمان از ۵ فروند شناور مسافري مدرن در بندر شهيد حقاني

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12443
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
با حضور اعضاي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، معاون وزير راه و ترابري و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي و استاندار هرمزگان، از ۵ فروند شناور مسافري مدرن و استاندارد در بندر مسافري شهيد حقاني بهره برداري شد.

به گزارش بنا (Bena)، به نقل از روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان، در دومين روز از سفر اعضاي کميسيون عمراني مجلس، ۵ فروند شناور مدرن و استاندارد در بندر شهيد حقاني به بهره برداري رسيد.

اين شناور‌ها از محل وجود اداره شده سازمان بنادر و دريانوردي که در قالب تسهيلات به متقاضيان اعطا شده است تهيه و وارد ناوگان حمل و نقل مسافرتهاي دريايي شده است.

تمام اين شناور‌ها در داخل کشور ساخته شده که ۴ فروند از آن‌ها در شرکت مدکندآلوي قشم و ديگري در کشتي سازي فراساحل ساخته شده است.

اين شناور‌ها در راستاي طرح جايگزيني شناورهاي غيراستاندارد با شناورهاي مدرن و استاندارد ساخته شده که با ورود آن‌ها تعداد از شناورهاي فرسوده و غيراستاندارد از ناوگان مسافرتهاي دريايي خارج مي‌شود.

در حاشيه اين بهره برداري، مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي از عزم جدي اين سازمان در جهت تقويت و ارتقاي مسافرتهاي دريايي خبرداد.

سيد عطاا... صدر گفت: بر اين اساس هم اکنون فاز اول طرح توسعه بندر مسافري شهيد حقاني به بهره برداري رسيد و فاز ۲ اين بندر و همچنين طرح توسعه بندر مسافري شهيد ذاکري قشم نيز در مرحله اجرا قرار دارد.

وي خاطرنشان کرد: طي سال گذشته عمليات مسافري در بنادر مسافري کشور با رشد قابل توجهي روبرو بوده است به نحوي که در تعطيلات نوروزي ۵ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر از طريق حمل و نقل دريايي جابجا شده‌اند.

گفتني است معاون وزير راه وترابري از بخش‌هاي مختلف بندر مسافري شهيد حقاني بازديد کرد. همچنين با حضور در تعدادي از تندرو‌ها با مسافران و خدمه اين شناور‌ها گفتگو کرد.

گفتني است استان هرمزگان ۹۷ درصد جابجايي مسافرتهاي دريايي را در اختيار دارد.
۲۰۰

شناسه خبری: 12443

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو