درخواست غرامت «فلوريدا» از «بي‌پي» در پي کاهش تعداد گردشگران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12399
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
شهر کولير در ايالت فلوريدا که هرگز در آب‌هاي ساحلي خود اثري از نفت نديد، اقدامات قانوني را براي دريافت خسارت از بي‌پي به دليل تاثيري که نشت نفت خليج مکزيک بر تعداد گردشگران اين منطقه گذاشت اجرايي مي‌کند.

به گزارش بنا (Bena) به نقل از ان بي‌سي تو، «جک ورت»، مدير اداره گردشگران کولير تصريح کرد: نشت نفت خليج مکزيک دليل اصلي از دست دادن گردشگراني است که به طور معمول به اين منطقه سفر مي‌کنند.

مسئولان شهر کولير در تلاش براي به نتيجه رساندن درخواست دعوي براي دريافت ۴۵۰ هزار دلار خسارتي هستند که صنعت گردشگري اين منطقه با آن روبرو بوده است.

نخستين بار نيست که اين شهر درخواستي را براي دريافت خسارت از شرکت بي‌پي ارائه مي‌دهد؛ تابستان گذشته درخواست کولير در حالي رد شد که دو شهر ديگر در اين منطقه موفق به دريافت خسارت شدند.

ورت در ادامه افزود: به عقيده من بودجه بسياري در مدت نشت نفت از خليج مکزيک از دست رفته و اين اقدام مي‌تواند فرصتي براي جبران بخشي از اين بودجه باشد.

فرصت نهايي براي ارائه درخواست دريافت خسارت از شرکت بريتيش پتروليوم ۲۰ آوريل (۳۱ فروردين ماه)، يک سال پس از حادثه نشت نفت در خليج مکزيک تعيين شده است.

اين در حالي است که براساس آخرين برآوردهاي صورت گرفته، نشت نفت بي‌پي هزينه‌اي ۴۰ ميليارد دلاري داشته و اين در حالي است که بي‌پي سال گذشته تحت فشارهاي دولت آمريکا مجبور به تشکيل صندوق ۲۰ ميليارد دلاري براي جبران خسارت‌هاي ناشي از اين بحران طي پنج سال آينده شده بود.
/201

شناسه خبری: 12399

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو