انتقاد از توسعه گردشگري دريايي مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12391
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
دبير کل اتحاديه مالکان کشتي ايران گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي مناطق آزاد توسعه گردشگري دريايي در اين مناطق در حد قابليت‌هاي آن‌ها و قابل مقايسه با نمونه‌هاي موفق نيست.

محمد سميعي، با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (Bena) افزود: به رغم اينکه در اين رابطه تاکنون اقداماتي صورت گرفته است ولي هنوز مطابق ظرفيت‌هاي موجود نيست و کار گروه گردشگري دريايي در اتحاديه ماکان کشتي نيز بر همين مبنا ايجاد شد.

وي با اشاره به کمبود امکانات و شرايط براي مالکان کشتي‌هاي خصوصي در ايران گفت: ما در حال حاضر در ايران مکاني که کشتي‌هاي تفريحي خصوصي پهلو بگيرند نداريم و با وجود ۵ هزار کيلومتر مرز آبي، بهره کافي از امکانات گردشگري دريايي برده نمي¬شود.

دبير کل اتحاديه مالکان کشتي ايران که داراي ۱۷ سال سابق فعاليت در حوزه گردشگري دريايي است افزود: من شخصا علاقمند به توسعه گردشگري دريايي در کشور هستم ولي به تنهايي قادر به اجراي آن نخواهم بود بنابراين با تشکيل جلسات منظم کارگروه گردشگري و عضويت نمايندگاني از ارگان‌هايي که در اين رابطه تاثيرگذار هستند اميدواريم که بتوانيم اين موضوع را در فرهنگ مردم ايران جا بياندازيم.

وي تصريح کرد: توسعه گردشگري دريايي نه تنها موجب ايجاد نشاط و شادابي در جوانان مي‌شود بلکه مي‌تواند در سال جاري که دولت به دنبال ايجاد ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار شغل است مشاغل زيادي را براي جوانان مستعد و جوياي کار ايجاد کند.
/۲۰۲

شناسه خبری: 12391

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو