تبادل گردشگران ايران و آلباني

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12295
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: برپايي تورهاي آشناسازي زمينه تبادل گردشگران ميان دو کشور ايران و آلباني را به همراه خواهد داشت.

به گزارش بنا (Bena) به نقل از روابط عمومي معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، شهباز يزداني در ديدار با مشاور وزير فرهنگ، گردشگري، ورزش و جوانان آلباني با بيان اين مطلب گفت: نگاه ما در زمينه صنعت گردشگري، نگاهي اقتصادي است و بي شک امور فرهنگي بر آن تاثيرگذار است.

وي با تاکيد بر روابط دوستانه ميان دو کشور، افزود: براي آشناسازي جامعه آلباني با ظرفيت‌ها و جاذبه‌هاي متنوع گردشگري ايران مي‌توانيم برگزاري نمايشگاه هاي موقت و تورهاي آشناسازي را دستور کار قرار دهيم.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: به منظور تبادل گردشگران ميان ايران و آلباني ابزار مختلفي در دست است که از مهم‌ترين آن مي‌توان به برپايي نمايشگاه‌هاي صنايع دستي، آثارتاريخي و نيز هفته‌هاي فرهنگي اشاره کرد.

يزداني در ادامه با برشمردن جاذبه‌هاي متعدد گردشگري کشور افزود: به دليل وجود پوشش گياهي و اقليم متنوع ، ايران رتبه پنجم را در زمينه پوشش گياهي در دنيا دارد که با بهره گيري از آن مي‌توان همزمان زمينه شنا و اسکي گردشگران را در کشور فراهم آورد.

وي همچنين با برشمردن ساير خدمات قابل ارائه در حوزه صنعت گردشگري کشور اظهار داشت: نظر به بستر مستعد موجود در بخش گردشگري فرهنگي، مذهبي و سلامت در ايران مي‌توانيم خدمات شايسته‌اي به گردشگران آلباني تبار ارائه کنيم.

اين مقام مسئول همچنين با اشاره به جايگاه ايران در سازمان جهاني جهانگردي گفت: موقعيت ممتاز موجود مي‌تواند زمينه گسترش تعامل ميان دو کشور ايران و آلباني را فراهم آورد تا با امضاي تفاهم‌نامه همکاري در اين حوزه و به کارگيري بخش خصوصي، تبادل گردشگران در چارچوب قانوني و هدفمند صورت پذيرد.

وي در تکميل گفته‌هاي خود افزود: در ايران زمينه سرمايه‌گذاري براي سرمايه‌گذاران کشور آلباني فراهم است و با استفاده از اين امکان مي‌توان در تامين زيرساخت‌ها، راه اندازي پرواز مستقيم ميان تهران – تيرانا و بالعکس بهره‌مند شد.

يزداني در پايان با تشکر از مقامات اين کشور به منظور همکاري در مراسم ثبت جهاني نوروز هيات حاضر را براي بازديد از کشور دعوت کرد.

200

شناسه خبری: 12295

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو