ثبت بيش از 162 ميليون نفر – سفر تا پايان 13 فروردين

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12133
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفتنه معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و رييس ستاد تسهيلات سفرهاي کشور تعداد نهايي سفرهاي نوروزي در سراسر کشور به بيش از 162 ميليون نفر – سفر رسيد.

به گزارش بنا (bena) به نقل از کميته اطلاع رساني ستاد تسهيلات سفرهاي کشور، شهباز يزداني معاون گردشگري و رييس ستاد تسهيلات سفرهاي کشور با بيان اين خبر گفت: جمع آوري نهايي آمار تعداد سفرهاي نوروزي از سراسر استان هاي کشور، ثبت 162 ميليون و 179 هزار نفر – سفر را به همراه داشته است که اين آمار در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته معادل 123 ميليون و 488 هزار نفر – سفر، رشد 31 درصدي را به ارمغان آورده است.

وي با بيان اينکه استان قم در بخش نفر – سفر با بيشترين ميزان تردد رو به رو بوده است، خاطرنشان کرد: 14 ميليون و 257 هزار نفر – سفر نشان از ميزان تردد انجام شده در استان قم دارد که اين آمار درمقايسه با سال گذشته معادل 9 ميليون و 157 هزار نفر – سفر، رشد 7/55 درصدي را از آن خود کرده است.

اين مقام مسؤول استان هاي حائز مقام در بخش تردد، پس از استان قم را استان هاي مازندران، اصفهان، فارس و بوشهر عنوان کرد.

يزداني همچنين در شرح آمار نهايي نوروزي در بخش نفر – شب اقامت، اظهار داشت: تعداد اقامت هموطنان در اين مدت زمان، ثبت 52 ميليون و 477 هزار نفر – شب اقامت را به دنبال داشته که اين آمار در مقايسه با مدت زمان مشابه سال قبل، برابر 41 ميليون و 420 هزار نفر – شب اقامت، رشد 6/26 درصدي ميزان اسکان مسافران نوروزي را به همراه داشته است.

رييس ستاد تسهيلات سفرهاي کشور همچنين بيشترين تعداد اقامت در ايام نوروز را به استان مازندران نسبت داد و يادآور شد: اين استان با ثبت 8 ميليون و 981 هزار نفر – شب اقامت، در مقايسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته معادل 8 ميليون و 172 هزار نفر – شب اقامت، رشد 9/9 درصدي را از آن خود کرده است.

گفتني است پس از استان مازندران، استان هاي فارس، گيلان، بوشهر و اصفهان بيشترين آمار مسافران نوروزي را از آن خود کرده اند./115

شناسه خبری: 12133

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو