رشد 29 درصدي سفرهاي نوروزي به ثبت رسيد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12086
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
معاون گردشگري کشور از رشد 29 درصدي سفرهاي نوروزي تا پايان دوازدهمين روز از نوروز خبر داد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از کميته اطلاع رساني ستاد تسهيلات سفرهاي کشور، شهباز يزداني، معاون گردشگري و رييس ستاد تسهيلات سفرهاي کشور با بيان اين خبر گفت: با تجميع آمار دريافتي از استان هاي سراسر کشور، 149 ميليون و 532 هزار نفر – سفر تا پايان دوازهمين روز از نوروز به ثبت رسيد که اين آمار در مقايسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته معادل 115 ميليون و 959 هزار نفر – سفر ، رشدي برابر با 29 درصد را به همراه داشته است.

وي در توضيح استان برتر در بخش نفر- سفر، يادآور شد: استان قم با ثبت 13 ميليون و 145 هزار نفر – سفر، پذيراي بيشترين تعداد مسافران ورودي بوده است.

اين مقام مسؤول استان هاي حائز رتبه در بخش نفر – سفر را استان هاي مازندران، اصفهان، فارس و بوشهر عنوان کرد.

يزداني همچنين با اشاره به اينکه شاخصه نفر- شب اقامت نيز با رشد 6/27 درصدي رو به رو بوده است، اظهار داشت: اين درحالي است که تا پايان دوازدهمين روز از نوروز 50 ميليون و 563 هزار نفر – شب اقامت به ثبت رسيده است که اين آمار در سال گذشته 39 ميليون و 610 هزار نفر – شب اقامت بوده است.

رييس ستاد تسهيلات سفرهاي کشور، استان مازندران را در بخش اسکان مسافران داراي رتبه نخست معرفي کرد و ادامه داد: بررسي شاخصه نفر – شب اقامت در آمارهاي دريافتي نشان از آن دارد که استان مازندران با ثبت 8 ميليون و 852 هزار نفر – شب اقامت، بيشترين گردشگران نوروزي را اسکان داده است که اين آمار در مقايسه با سال گذشته معادل 7 ميليون و 761 هزار نفر – شب اقامت، رشدي برابر با 14 درصد را به دنبال داشته است.

گفتني است پس از استان مازندران، استان فارس، گيلان، بوشهر، خراسان رضوي و اصفهان نيز به ترتيب، زمينه اقامت بيشترين مسافران نوروزي را فراهم آورده‌اند.

شناسه خبری: 12086

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو