سفره هفت سين 13 استان در موزه نگارستان سعد آباد پهن شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12009
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به منظور آشنايي بازديدکنندگان مجموعه فرهنگي - تاريخي سعد آباد، سفره هفت سين 13 استان کشور در موزه نگارستان اين مجموعه پهن شد.

به گزارش بنا (bena) به نقل از اداره کل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، اين نمايشگاه که از 29 اسفند سال 89 آغاز شده و تا 12 فروردين سال جاري ادامه دارد شامل سفره هاي هفت سيني از استان هاي تهران، گيلان، همدان، خوزستان، خراسان رضوي، سمنان، لرستان، سيستان و بلوچستان، آذربايجان غربي، کردستان، فارس، کرمان و بوشهر است.

همچنين به منظور معرفي صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان هاي مختلف در کنار هر سفره هفت سين لباس محلي آن استان با استفاده از يک عروسک قرار گرفته و از صنايع دستي نيز در تزيين سفره بهره برداري شده است.

بنابراين گزارش، هريک از سفره هاي هفت سين استان ها بر اساس تحقيقات علمي در حوزه مردم شناسي استان ها بوده و توضيحات مربوط به آنها از جمله اجزاء ثابت سفره هفت سين، نحوه چيدمان، تفاوت ها و دلايل چيدمان هاي خاص، آداب نشستن بر سر سفره و ... نيز براي اطلاع بيشتر بازديدکنندگان، در کنارشان قرار گرفته است.

گفتني است؛ کاخ موزه نگارستان که در شمالي ترين نقطه مجموعه سعدآباد واقع شده، از اسفندماه سال 85 با برگزاري نمايشگاه طراحي لباس افتتاح شد و از آن پس ميزباني نمايشگاه هاي دوره اي متعددي را بر عهده گرفته است.

شناسه خبری: 12009

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو