توسعه گردشگري دريايي نياز به فرهنگ سازي دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11801
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
دبير کل اتحاديه مالکان کشتي ايران گفت: توسعه و گسترش گردشگري دريايي نياز به معرفي و فرهنگ سازي دارد.

کاپيتان محمد سميعي، با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: ايران داراي ۵ هزار کيلومتر مرز آبي است ولي کمترين بهره را از اين مرز تاکنون برده است.

وي با اشاره به برگزاري همايش گردشگري دريايي در بهار سال آينده تصريح کرد: هدف ما اين نيست که فقط يک همايش برگزار کنيم بلکه مي‌خواهيم موضوع دريا را در اذهان ايرانيان بشناسانيم.

دبير کل اتحاديه مالکان کشتي ايران همچنين از تشکيل کارگروه گردشگري دريايي در اين اتحاديه خبر داد و بيان داشت: اعضاء اين کارگروه افرادي هستند که خودشان مال کشتي بوده و در ارتباط با دريا و کشتي هستند.

وي گردشگري دريايي را يکي از پرطرفدار‌ترين انواع گردشگري در دنيا خواند و اظهار داشت: اگر يک رستوران حتي با فاصله خيلي کم از ساحل در دل دريا باشد، خوردن هرچيزي در اين فضا براي گردش لذت دارد.

سميعي خاطر نشان کرد: اگرچه در برخي از شهر کار‌ها کوچکي تاکنون انجام شده است ولي کافي و منسجم نيست و بايد گردشگري ايران کارهاي زيادي براي انجام دارد.
۲۰۲

شناسه خبری: 11801

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو