برگزاري نمايشگاه روابط ايران و ترکيه در دوران قاجار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11691
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
نمايشگاهي از اسناد،قراردادها و عکس‌هاي مربوط به روابط ايران و ترکيه در دوره قاجار از 25 اسفند تا 10 فروردين سال 90 در مجموعه تاريخي _ فرهنگي نياوران برگزار مي‌شود.

به گزارش بنا(bena) مسؤول روابط عمومي مجموعه تاريخي _ فرهنگي نياوران در اين خصوص گفت: اين نمايشگاه با همکاري سفارت ترکيه در ايران و به منظور نمايش روابط تاريخي ايران با ترکيه در دوره ناصرالدين شاه قاجار برپا مي‌شود.

سالومه پوريامين افزود: تلگراف استاندار بغداد مبني بر اجازه تعمير مزار امام موسي کاظم (ع)، نامه در خصوص حل صلح آميز مسائل شهرهاي مرزي از سوي سلطان عبدالحميد ثاني خطاب به ناصرالدين شاه، بازسازي جاده ترابزون _ خوي به منظور تسهيل روابط تجاري ممالک غربي با ايران و اتخاذ تدابير براي ممانعت از اجراي سوء قصد برنامه‌ريزي شده به جان مجتهد ملا کاظم خراساني در کربلا بخشي از اين اسناد را تشکيل مي‌دهند.

وي افزود: ارسال کمک از سوي شاه ايران به زلزله زدگان، کمک مالي پادشاه به کنسرت موسيقي که جهت کمک به دبستان ايرانيان برگزار خواهد شد، اعلام حمايت مالي از ساخت مسافرخانه توسط اسدا... خان شاهزاده ايران براي زوار کربلا، تاسيس بيمارستان در منطقه از محل فروش هداياي اهدايي به مکان هاي مقدس در کربلا و نجف و معاهده بين عثماني و ايران به منظور مدافعه مشترک جهان اسلام در مقابل دشمن مشترک بخش ديگري از اسنادي است که در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته مي‌شود.

گفتني است علاقه‌مندان براي بازديد از نمايشگاه ياد شده مي‌توانند 25 اسفند تا 10 فروردين از ساعت 9 تا 18 به کاخ صاحبقرانيه مجموعه تاريخي _ فرهنگي نياوران واقع در ميدان شهيد باهنر (نياوران) مراجعه کنند.

200

شناسه خبری: 11691

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو