تاکيد بر انجام مانورهاي امداد و نجات در طرح نوروزي 90

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11654
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
قائم‌مقام ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور بر انجام مانورهاي امداد و نجات در سطح استان‌ها پيش از ايام نوروز تاکيد کرد.

به گزارش بنا(bena) محمدرضا پوينده خدمات امداد و نجات را از محورهاي مورد توجه در طرح نوروزي 90 ستاد تسهيلات سفر عنوان کرد و گفت: اين موضوع با هدف امدادرساني به مصدومان احتمالي سفرهاي نوروزي در دستور کار قرار داده شده است.

وي تصريح کرد: در اين راستا مقرر شده است ستاد تسهيلات سفر استان‌ها نسبت به استقرار پايگاه‌هاي امداد و نجات در محورهاي مواصلاتي استان در ايام نوروز اقدام کنند.

پوينده با بيان اينکه هماهنگي به منظور فراهم آوردن امداد هوايي نيز از ديگر موارد مورد توجه در طرح نوروزي است، اظهار داشت: ستادهاي استاني بايد براي اسکان مسافران حادثه ديده امکانات لازم را فراهم آورند و ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط همکاري لازم را در اين زمينه داشته باشند.

قائم‌مقام ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور افزود: لازم است ستاد تسهيلات سفر هر استان همکاري و هماهنگي لازم را با اداره کل هواشناسي استان داشته باشد تا به اين وسيله خود را براي امدادرساني به مسافران در شرايط جوي ناپايدار آماده کنند.

وي ادامه داد: هماهنگي با ارتش و سپاه استان به منظور بهره‌گيري از امکانات و نيروي انساني آنان در مواقع بحراني و ضروري و همچنين اخذ تدابير مناسب جهت امداد دريايي در استان‌هاي ساحلي از ديگر مواردي است که ستادهاي استاني بايد به آن اهتمام داشته باشند.

پوينده گفت: بهره‌گيري از طرح نوروزي جمعيت هلال احمر و مرکز حوادث و فوريت‌هاي پزشکي کشور، طرح سازمان امداد و نجات، همکاري با دانشگاه علوم پزشکي استان و برنامه‌ريزي جهت امدادرساني به افراد و اشخاص گمشده و در راه مانده نيز در طرح نوروزي 90 مورد تاکيد قرار گرفته است.

اين مقام مسؤول در ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور خاطرنشان کرد: لازم است جمعيت هلال‌احمر، پليس راه، مرکز اورژانس و فوريت‌هاي پزشکي، ستاد حوادث غيرمترقبه، دانشگاه علوم پزشکي و سازمان امداد و نجات هر استان تعامل لازم در اين رابطه را داشته باشند.

200

شناسه خبری: 11654

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو