دومين کميته فني مشترک گردشگري ايران و ترکيه تشکيل مي‌‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11570
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
دومين کميته فني مشترک گردشگري ايران و ترکيه با هدف افزايش تعامل دو سويه در تبادل گردشگر از فردا 12 اسفند به مدت 2 روز در شهر استانبول تشکيل مي‌‌شود.

به گزارش بنا(bena) لادن تهراني مديرکل دفتر توسعه گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي با اعلام اين خبر افزود: تشکيل کميته‌هاي فني مشترک پيامد يادداشت تفاهم صورت گرفته ميان مقامات گردشگري 2 کشور ايران و ترکيه است که با هدف افزايش روابط گردشگري 2 کشور در سال 88 به امضا رسيد.

با بيان اينکه نخستين کميته فني مشترک در سال 88 برگزار شد، گفت: در دومين کميته فني نيز نمايندگاني از بخش دولتي و خصوصي فعال در حوزه گردشگري 2 کشور حضور دارند.

وي هدف از برگزاري دومين کميته فني مشترک را زمينه‌سازي براي جذب گردشگر ترک به ايران به ويژه در حوزه گردشگري فرهنگي و مذهبي عنوان کرد و افزود: برگزاري اين کميته تحقق برنامه‌هاي اجرايي تدوين شده در يادداشت تفاهم‌ مذکور را به دنبال دارد.

تهراني تبديل جريان يک‌سويه گردشگري به جريان دو سويه را از اهداف همکاري‌هاي مشترک 2 کشور ايران و ترکيه دانست و ابراز اميدواري کرد از اين طريق زمينه جذب گردشگر فرهنگي و مذهبي از کشور ترکيه به ايران فراهم شود.

تهراني ادامه داد: تشکيل نخستين کميته فني مشترک نيز امضاي تفاهم‌نامه‌هايي با هدف افزايش تعامل ميان بخش خصوصي 2 کشور را به دنبال داشت که منجر به سفر نمايندگان اتحاديه دفاتر خدمات مسافرتي ترکيه(تورساب) به ايران و امضاي تفاهم‌نامه‌هايي ديگر در راستاي توسعه همکاري مشترک شد.

وي خاطرنشان کرد: در يادداشت تفاهم همکاري‌هاي مشترک ايران و ترکيه بر برگزاري تورهاي آشناسازي براي خبرنگاران 2 کشور نيز تاکيد شده است که به دنبال آن گروهي از خبرنگاران شبکه TRT ترکيه با سفر به ايران به تهيه گزارش از جاذبه‌هاي گردشگري کشور پرداختند.

200

شناسه خبری: 11570

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو