کتاب "راهنماي گردشگري کشورهاي عضو اکو" رونمايي شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11371
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
کتاب راهنماي گردشگري کشورهاي عضو اکو با حضور نمايندگان 10 کشور عضو سازمان همکاري‌هاي اقتصادي اکو رونمايي شد.

به گزارش بنا(bena) لادن تهراني، مديرکل دفتر توسعه گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي با اعلام اين خبر افزود: در حاشيه يکصد و شصت و ششمين جلسه شوراي نمايندگان اکو که صبح امروز با حضور نمايندگان 10 کشور عضو به رياست دبيرکل سازمان همکاري‌هاي اقتصادي اکو در مرکز مطالعات و پژوهش‌هاي وزارت امورخارجه برگزار شد کتاب راهنماي گردشگري کشورهاي عضو اکو رونمايي شد.

وي ادامه داد: معاونت گردشگري در سال گذشته مسؤوليت چاپ و نشر "کتاب راهنماي گردشگري کشورهاي عضو اکو" را به عنوان يکي از مصوبات اجلاس اخير وزراي گردشگري کشورهاي عضو در سال گذشته، پذيرفت.

تهراني افزود: بنابراين اقدام چاپ و نشر کتاب مذکور به عنوان نخستين گام در راستاي گسترش تبادلات گردشگري در سطح منطقه، معرفي توانمندي‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري کشورهاي عضو و در نهايت افزايش تبادلات گردشگر ميان کشورها در دستور کار قرار گرفت.

وي گفت: به اين منظور معاونت گردشگري با برگزاري جلسات مختلف کارشناسي، اقدام به جمع‌آوري تمامي داده‌هاي اطلاعاتي مربوط به امکانات گردشگري ايران و ساير کشورهاي عضو کرد که پس از بازنگري و ويرايش علمي، محتوايي به چاپ " کتاب راهنماي گردشگري کشورهاي عضو اکو " منتهي شد.

تهراني با بيان اينکه اين کتاب به زبان انگليسي، در 545 صفحه و به تيراژ پنج هزار جلد به چاپ رسيده است، اظهار داشت: چاپ اين کتاب و توزيع آن ميان کشورهاي عضو، نه تنها از اهميت ويژه‌اي در راستاي توسعه صنعت گردشگري در منطقه اکو برخوردار است؛ بلکه مي‌تواند به عنوان حرکتي منسجم و فراگير و نيز الگويي مثبت و کارآمد در ديگر سازمان‌هاي منطقه‌اي و کشورهاي عضو به کار گرفته شود.

گفتني است سازمان همکاري‌هاي اقتصادي (اکو)، با پيشينه‌اي بيش از 40 سال يکي از ساختارها و جنبش‌هاي قابل توجه جهان در راستاي همگرايي ميان کشورهاي منطقه به شمار مي‌آيد و با دارا بودن 10 عضو شامل کشورهاي ايران، آذربايجان، افغانستان، قرقيزستان، تاجيکستان، ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان، ترکيه و پاکستان، پذيراي 350 ميليون نفر جمعيت در مساحتي بيش از 7 ميليون متر مربع بوده است.

اين سازمان همواره برنامه‌ها و طرح‌هاي مشترک خود را در زمينه‌هاي گوناگوني نظير ترانزيت، تسهيلات رواديد، بيمه، امور بانکي، کشتيراني، خطوط هوايي و تجارت گسترش داده است.

200

شناسه خبری: 11371

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو