گردشگري بستر ايجاد اشتغال مولد است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11186
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
رييس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي گفت: صنعت گردشگري جايگزين مناسبي براي درآمد نفتي کشور و بستر ايجاد اشتغال مولد است.

به گزارش بنا (bena) عباس رجايي با بيان اين مطلب افزود: مباحث تقويت زيرساخت‌ها و امکانات صنعت‌ گردشگري در دولت نهم و دهم به شکل ويژه‌اي رشد يافته است.

وي تصريح‌کرد: کشور ايران با طبيعت چهارفصل و جاذبه‌هاي متنوع طبيعي، تاريخي و معنوي از دوران پيش از اسلام تاکنون زمينه مستعدي براي ارتقاي صنعت گردشگري دارد و مي‌طلبد تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و امکانات کشور براي رونق دادن به اين بخش بسيج شوند.

رجايي با اشاره به برخي ظرفيت‌هاي گردشگري استان مرکزي گفت: اين استان علاوه بر جاذبه‌هاي گردشگري تاريخي و طبيعي در زمينه مشاهير و تخبگان فرهنگي نيز در کشور سرآمد است که امتيازي ويژه در حوزه فرهنگ محسوب مي‌شود.

نماينده مردم اراک، کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي، تالاب ميقان اراک را گنجينه‌اي ارزشمند و طبيعي براي جذب گردشگر دانست و گفت: مراحل ثبت اين تالاب کويري در کنوانسيون رامسر در دست انجام است و انتظار مي‌رود در قالب طرح گردشگري مناسبي زيرساخت‌هاي لازم براي جذب گردشگران به اين مکان مهيا شود.

وي خاطرنشان کرد: مجموعه طبيعت‌گردي و تفريحي «دره گردو» تا «دره سفيدخاني» اراک نيز از طرح‌هاي مهم گردشگري استان است که نياز به حمايت‌هاي ويژه بخش خصوصي براي تسريع در به بار نشستن دارد.

200

شناسه خبری: 11186

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو