دومين رالي گردشگري خودروهاي کلاسيک به کار خود پايان داد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11108
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
دومين رالي گردشگري خودروهاي کلاسيک، 21 و 22 بهمن ماه همزمان با سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با رقابت بيش از 50 دستگاه خودروي کلاسيک در مسير تهران _ ابيانه و ابيانه _ تهران برگزار شد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران، اين رالي که به منظور ترويج فرهنگ صحيح رانندگي، توسعه توريسم ورزشي در کشور، معرفي ظرفيت‌ها و سرمايه‌هاي ملي و تاريخي در بخش خودروهاي کلاسيک و آشنايي گردشگران با جاذبه‌هاي مسير مسابقه و با هدف صيانت از خودروهاي تاريخي و کلاسيک که طي سال‌هاي اخير با اعلام ممنوعيت عبور و مرور خودروهاي فرسوده، به دست فراموشي سپرده شده بودند، برگزار شد.

فريبرز انصافي، مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني، با بيان مطلب فوق خاطر نشان کرد: بسياري از خودورهاي کلاسيک که از چرخه حمل و نقل کشور خارج شده‌اند، داراي ارزش تاريخي و فرهنگي هستند و همين امر، حفاظت و نگهداري از اين اتومبيل‌ها که طبق مصوبه هيات وزيران کانون، تنها متولي حفاظت از اينگونه خودروها در کشور به شمار مي‌آيد، را بر ما واجب مي‌کند.

انصافي با بيان اينکه بيش از 50 دستگاه خودرو کلاسيک با عمر بيش از 25 سال در اين رقابت حضور داشتند، افزود: اين خودروها 21 بهمن پس از آغاز مسابقه، موظف بودند در ايستگاه‌هاي کنترل تعبيه شده در مسيرهاي قم، جاده‌ قديم قم به کاشان و کاشان، که تعداد آنها به 12 ايستگاه مي‌رسيد توقف کرده و پس از دريافت تاييد از يک داور و کمک داور، که تمامي آنها عضو فدراسيون جهاني اتومبيلراني هستند به مسير خود ادامه دهند.

طبق گفته‌‌هاي مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني، استقامت و پايداري رانندگان در طول مسابقه، سرعت انتقال و تصميم‌گيري به موقع براي جلوگيري از بروز حوادث و تصادفات، جهت‌يابي صحيح، رديابي و انجام محاسبات دقيق به منظور رسيدن به موقع به مراکز کنترل از مهمترين ملاک‌هاي انتخاب برگزيدگان خواهد بود.

گروه‌ها که از خودروهاي کلاسيک با يک تا سه سرنشين تشکيل شده بودند پس از رسيدن به هتل ابيانه روز نخست مسابقه را به پايان بردند و شب را نيز در همين مکان به استراحت پرداختند. صبح روز 22 بهمن مسابقات رالي گردشگري در دور دوم خود ادامه يافت و شرکت‌کنندگان مرحله دوم اين مسابقات را آغاز کردند.

وي ادامه داد: اين مرحله از رالي نيز به بهترين شکل ممکن در مسير ابيانه به تهران اجرا شد و خودروها همانند روز گذشته بدون هيچگونه مشکلي مسير را طي کرده و از ساعت 17 تا 19:30 يکي پس از ديگري وارد پيست کارتينگ مجموعه آزادي شدند و به اين ترتيب رالي گردشگري خودروهاي کلاسيک به پايان رسيد.

انصافي در ادامه يادآور شد: از آنجا که تمامي خودروهاي شرکت‌کننده در اين مسابقه داراي مدل 1979 به پايين بوده و مي‌توان گفت که از ارزش تاريخي برخوردار بودند، با در نظر گرفتن احتمال وقوع حوادث پيش‌بيني نشده تحت پوشش بيمه مسئوليت درآمدند. همچنين تمام سرنشينان خودروهاي شرکت‌کننده در مسابقه شامل راننده و نقشه خوان نيز از سوي کانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران تحت پوشش بيمه پاسارگاد قرار گرفته بودند.

طبق نظرسنجي‌هاي شفاهي که از شرکت‌کنندگان صورت گرفت، تمامي افراد از نحوه برگزاري اين مسابقات و همچنين مسير زيباي آن رضايت داشتند و از اين که خانواده‌ها اين امکان را پيدا کرده بودند که با ابتکار کانون جهانگردي و اتومبيلراني در اين مسابقه رالي خانوادگي و گردشگري شرکت کنند اظهار رضايت و خشنودي مي‌کردند.

مديرعامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني تصريح کرد: نتايج اين رقابت در روزهاي آينده و پس از بررسي عملکرد رانندگان خودروها از سوي 24 داور مسابقه اعلام و با اهداي جوايز نفيس از نفرات برتر تقدير خواهد شد.

انصافي در ادامه از ارائه پلاک‌هاي ويژه توسط ناجا و شناسنامه تاريخي از سوي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به خودروهاي کلاسيک در آينده نزديک خبر داد.

وي ابراز اميدواري کرد به زودي با تدوين تقويم ساليانه رالي که به همت کارشناسان کانون فرايند برنامه‌ريزي آن آغاز شده است، بار ديگر شاهد ميزباني ايران از رالي‌هايي در سطح بين‌المللي باشيم.

200

شناسه خبری: 11108

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو