براي فعال تر کردن اقتصاد غير نفتي کشور تلاش خواهيم کرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11082
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
بانک گردشگري براي اصلاح رويه هاي موجود در تعاملات بانکي و توجه ويژه به فعال تر کردن اقتصاد غير نفتي و شکوفايي اقتصادي کشور با استفاده از ظرفيت هاي مغفول در حوزه هاي مختلف تلاش خواهد کرد .

به گزارش بنا (bena) به نقل از روابط عمومي بانک گردشگري،مهدي جهانگيري، رئيس هيات مديره بانک گردشگري در مراسم آغاز بکار رسمي اين بانک گفت : امروز بر همگان مسلم است که يکي از اساسي ترين راه هاي خروج کشور از تنگناي افتصاد تک محصولي، افزايش صادرات غير نفتي و اشتغال ارزان قيمت، توجه بيش از پيش به حوزه گردشگري و توريسم است.

وي افزود : مرور شاخص هاي اقتصادي کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه نشان مي دهد که سهم صنعت گردشگري در توليد ناخالص داخلي آنها دوم وسوم است؛ اين در حالي است که به نظر مي رسد کشور عزيزمان با وجود برخورداري از آثار تاريخي ثبت شده فراوان ملي و جهاني و اماکن زيارتي متعدد و اقليمي چهار فصل در تمام طول سال، جايگاه مناسبي در درآمدهاي گردشگري ندارد.

جهانگيري ادامه داد : با درک همين اهميت و جايگاهي که گردشگري در سال هاي آينده در اقتصاد جهان خواهد داشت، بانک گردشگري با استفاده از ظرفيت ها و کارشناسان خبره اقتصادي و بانکداري پا به عرصه فعايت هاي بانکي گذاشته است تا بتواند به سهم و امکان خود قدمي در راه تقويت صنعت توريسم و افزايش درآمدهاي آن در ايران بردارد.

وي با اشاره به تنوع حوزه هاي فعاليت بانک گردشگري تاکيد کرد : اگرچه تمرکز و توجه بانک گردشگري به ارائه خدمات و تسهيلات به فعالان اين حوزه خواهد بود اما بانک گردشگري به عنوان يک بانک تجاري در تمام حوزه ها و بخش هايي که امکان فعاليت و سرمايه گذاري وجود داشه باشد، حضوري فعالانه دارد.

رئيس هيات مديره بانک گردشگري در ادامه با تشريح فرايند اخذ مجوزهاي قانوني اين بانک ادامه داد : از شهريور سال 87 فرايند قانوني تاسيس بانک را با دريافت موافقت اصولي آغاز کرديم؛ در ارديبهشت 89 موفق شديم مجوز شوراي پول و اعتبار بانک مرکزي را دريافت کنيم و در دوم آذر ماه پذيره نويسي بانک انجام شد که با استقبال کم نظير مردم و صاحبان سرمايه در کمتر از دو ساعت، بش از 40 درصد سهام بانک از طريق عرضه عمومي فروخته شد.

جهانگيري افزود : پس از صدور مجوز بانک ، امروز و در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي، آغاز بکار رسمي بانک گردشگري را با حضور شما عزيزان به جشن نشسته ايم. اگرچه اين روند در نوع خود کم نظير است اما آنچه به اعتقاد ما در بانک گردشگري از اهميت بسيار بالايي برخوردار است، ارج نهادن به اعتماد و اطميناني است که مردم فهيم، مسئولان بانک مرکزي، سازمان بورس و... نسبت به خدمتگزاران خود در بانک گردشگري داشته اند از اين رو تمام سعي و هم و غم ما بر اين خواهد بود که اين اعتماد را لبيکي درخور و شايسته گوييم.

جهانگيري گفت : اولين اقدام در راستاي پاسخگويي به اين اعتماد، افزايش سرمايه بانک به 6000 ميليارد ريال است که پيش از پايان سال محقق خواهد شد؛ بانک مرکزي بانکها را موظف کرده است تا پايان سال سرمايه خود را حداقل به 4000 ميليارد ريال برسانند ولي ما در بانک گردشگري با تشکيل مجمع عمومي فوق العاده سعي مي کنيم علاوه بر تامين نظر بانک مرکزي، سرمايه را به 6000 ميليارد ريال افزايش دهيم.

وي با اشاره به فعاليت هاي قائم مقام بانک مرکزي براي اصلاح فرايندها در نظام بانکي کشور گفت : در جريان هستم که جناب آقاي دکتر پورمحمدي به عنوان قائم مقام بانک مرکزي تلاش هاي فراواني را براي اصلاح قوانين و مقررات نظام بانکي کشور و روزآمد کردن بانکداري اسلامي انجام مي دهند؛ ما هم در بانک گردشگري با شعار اصلاح فرايندها به دنبال تصحيح رويه هاي فعلي در تعامل بانک با مشتريان خود هستيم چرا که معتقديم اين ارتباط بايد از حالي جاده يک سويه فعلي خارج شود.

رئيس هيات مديره بانک گردشگري در پايان اضافه کرد : تمامي کارکنان بانک گردشگري در وهله نخست خود را مطيع فرامين مقام معظم رهبري و همچنين همراه و همگام دولت خدمتگزار و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مي دانند و تمام تلاش خود را در راستاي اعتلاي هرچه بيشتر نام انقلاب اسلامي و ايران عزيز به کار خواهند بست.200

شناسه خبری: 11082

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو