تخصيص اعتبار ويژه براي ستاد تسهيلات سفر استان البرز

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11009
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
تخصيص اعتبار ويژه براي ستاد تسهيلات سفر استان البرز از جمله مهمترين مصوبات نخستين جلسه اين ستاد بود.

به گزارش بنا(bena) نخستين جلسه ستاد تسهيلات نوروزي استان البرز با حضور استاندار به عنوان رئيس اين ستاد، مديرکل ميراث فرهنگي به عنوان دبير اين ستاد و فرماندار استان البرز برگزار شد.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان البرز با اشاره به بزرگراه تهران - کرج به عنوان يکي از پر رفت و آمدترين راه ارتباطي کشور افزود: بدين منظور سامان دهي و نظم بخشي رفت و آمد مسافران در اين مسير ضروري ترين رويکرد اداره کل ميراث فرهنگي استان البرز است.

محمد رضا پوينده هدف از تشکيل ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان البرز را حضور بيشتر واحدها، ادارات دولتي و مشارکت بخش خصوصي در اين ستاد براي برقراري ارتباط مستقيم با مسافران نوروزي و آگاهي از مشکلات و موانع توسعه گردشگري براي برنامه ريزي کلان و بلند مدت عنوان کرد.

وي يکي از مشکلات موجود در زمينه جذب گردشگر را نبود هتل‌هاي ستاره دار در استان البرز دانست و بيان داشت: هم اکنون حل اين مشکل در دستور کار برنامه‌هاي بلند مدت اين اداره کل قرار گرفته است.

پوينده اضافه کرد: کميته‌هاي اطلاع رساني، ارتباطات و راهنماي گردشگري، پيشنهادات و انتقادات و رسيدگي به شکايات، آمار و پردازش اطلاعات، بهداشت و درمان، حمل و نقل، اسکان و پذيرايي، حقوقي، انتظامي و امنيتي و راهور استان، کميته نظارت و ارزيابي، فرهنگي– هنري و امداد و نجات و خدمات شهري زير نظر استاندار به عنوان رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي خواهند بود.

وي با اشاره به تهيه بروشورهاي جامع حاوي اطلاعات گردشگري 16 شهر استان و ارائه آن به ستادهاي نوروزي، بيان داشت: موقعيت جاده چالوس کرج به عنوان يکي از جذاب ترين مسيرهاي گردشگري کشور و بافت شهرستان ساوجبلاغ نيز به عنوان طبيعت بکر اين استان قابل توجه است.

پوينده از جمله مصوبات اين نشست به تخصيص اعتبار ويژه براي ستاد تسهيلات سفر استان البرز و تدوين، تنظيم و تهيه بروشور، بنر و ساير اقلام تبليغاتي به موقع و سريع اشاره و خاطر نشان کرد: در ايام نوروز پايگاه‌هاي امداد و نجات، اطلاع‌رساني و تبليغاتي در نقاط استراتژيک شهر و دبيرخانه ستاد استقرار خواهند يافت.

وي با بيان اينکه شهرستان ‌اي استان البرز بايد برجستگي خود را در سه حوزه مأموريتي اين اداره کل ارائه دهند، اظهار داشت: در اين نشست قرار شد شهرداري‌ها، پليس، راهنمايي و رانندگي، بانک‌ها و ساير مراکز خدماتي خدمات خود را افزايش و اعلام کنند.

اين مقام مسوول عدم حفاري، کنده‌کاري معابر و گذرگاه‌‌ها در ايام تعطيل از سوي ادارات مربوطه، لغو تمامي مرخصي‌هاي مديران اجرايي در ايام تعطيل و نوروز و صدور احکام رؤساي کميته‌ها از سوي استانداري البرز را از ديگر اقدامات مصوب اين نشست برشمرد و گفت: در اين ايام طرح تبليغي و استقبال با عنوان دعاي تحويل سال اجرا خواهد شد.

معاون گردشگري استان البرز نيز به عنوان سخنران بعدي اين نشست در مورد اهميت تشکيل ستاد تسهيلات، الويت‌ها، ‌اهداف و نتايج آن سخن گفت.

زماني در اين نشست وظايف 12 کميته تخصصي زير مجموعه ستاد و اهميت همکاري تمام اعضاء آن را تشريح کرد و در ادامه به معرفي و پيشنهاد رؤساي کميته و اهميت فعاليت ستاد تسهيلات در قالب "نخستين نوروز البرز" پرداخت.

فرهادي استاندار و رئيس ستادي تسهيلات سفر استان البرز نيز با تأکيد بر ضرورت برنامه‌ريزي براي نوروز و ضرورت تدارک تمام برنامه‌ها براي رفاه و خدمت به گردشگران، يادآور شد: استفاده از تمام امکانات و تجهيزات موجود و همکاري همه جانبه فرمانداران، مديران، رؤسا و ساير مسوولان براي خدمت‌رساني به گردشگران ضروري است.

200

شناسه خبری: 11009

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو